Po odświeżeniu Tiguana i wprowadzeniu do gamy najmniejszego T-Roc’a, Touareg wyglądał po prostu staro… Obła sylwetka nprzestała pasować do współczesnych kanonów "piękna" motoryzacyjnego. Producent z Wolfsburga postanowił w końcu wziąć się i za największego zawodnika.
Nowy Volkswagen Touareg jest jeszcze większy od poprzednika, ale wbrew podejrzeniom nie ma zbyt wielu ostrych kształtów. Mimo kilku kanciastych detali, sylwetka nadal zachowała pełne kształty. Szczególnie widać to z przodu auta, gdzie nowoczesne LED-owe reflektory łagodnie otaczają przedni grill. Z boku pierwsze co rzuca się w oczy to kwadratowe nadkola rodem ze Skody Kodiaq. Osobiście tego trendu nie rozumiem – nadkole powinno być okrągłe, a wprowadzanie tam na siłę kwadratowych kształtów wydaje się nieco bez sensu.
Nowoczesne wnętrze
Ogromne zmiany zaszły też we wnętrzu. Na środku deski rozdzielczej dominuje aż 15-calowy wyświetlacz centrum multimedialnego, który został lekko obrócony w stronę kierowcy, aby ułatwić sterowanie wszystkimi opcjami. Główny wyświetlacz przejął na siebie także sterowanie klimatyzacją i nawiewem. Jak pokazują francuskie auta, nie zawsze jest to jednak dobre rozwiązanie.
Drugi, mniejszy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, pełni funkcję zegarów. Rozwiązanie Active Info Display znamy już z innych modeli Volkswagena, jak choćby flagowej limuzyny – Arteona.
Poza znanymi z grupy Volkswagena systemami bezpieczeństwa, w Touaregu pojawi się m.in. Night Vision (wykorzystujący kamerę termowizyjną do skanowania otoczenia przed pojazdem) oraz Roadwork Lane Assist wspomagający kierowcę podczas mijania robót drogowych. Szczególnie ten drugi wydaje się ciekawym rozwiązaniem, którego nie widzieliśmy jeszcze u żadnego innego producenta.
Więksi koledzy
Nowy Volkswagen Touareg powstał na platformie MLBevo. Współdzieli ją z takimi modelami jak Audi A7, Bentley Bentayga, Porsche Cayenne czy pierwszym w historii SUV-ie Lamborghini – modelem Urus. Producent zapowiada, że auto będzie znacznie bardziej przestronne od swojego poprzednika. Tylna kanapa nadal pomieści trzy dorosłe osoby, ale bagażnik ma mieć pojemność aż 810 litrów.
Mocne silniki
W gamie silnikowej pojawią się zarówno jednostki wysokoprężne jak i te o zapłonie iskrowym, ale wszystkie w układzie V6. Wielu klientów z pewnością wybierze diesla. Jednostka 3.0 TDI będzie występowała w dwóch wariantach mocy: 233 KM i 286 KM. Póki co jedyny silnik benzynowy jaki pojawi się w gamie to 340-konny 3.0 TFSI. Wszystkie silniki będą współpracowały z ośmiobiegowymi automatami. Patrząc na Golfa i Passata w odmianach GTE można by spodziewać się hybrydowej wersji największego SUV-a w gamie. Hybrydowy Touareg jednak póki co nie pojawi się na europejskim rynku, jednak są duże szanse, że wkroczy na rynek chiński.