Hybrydowy Volkswagen Touareg R, podobnie jak warianty spalinowe, bazuje niezmiennie na swojej trzeciej generacji modelu. Za napęd odpowiada 3-litrowa jednostka benzynowa V6 TSI o mocy 340 KM, jednak przy pomocy silnika elektrycznego łączna moc układu napędowego wynosi aż 462 KM i 700 Nm momentu obrotowego. To więcej koni od wysokoprężnego V8, ale jednocześnie mniej momentu.
Całość jest połączona z inteligentnym napędem na wszystkie koła 4MOTION za pomocą 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Prędkość maksymalna auta wynosi 250 km/h, jednak w trybie bezemisyjnym granica wynosi 140 km/h. Co więcej, zasięg w tym trybie ma według deklaracji producenta wynieść od 43 do 48 kilometrów. Z kolei sprint od 0 do 100 km/h zajmie równe 5 sekund.
Do dyspozycji kierowców domyślnie będzie dostępnych aż 8 trybów jazdy: Elektryczny (E-Mode), Ekonomiczny, Komfortowy, Normalny, Sportowy, Indywidualny, Off-Road oraz Śnieg. Jakby tego było mało, przy zakupie opcjonalnego pakietu Off-Road do komputera trafią dodatkowe dwa tryby — Piasek oraz Żwir. Maksymalny uciąg Touarega to 3,5 tony, a asystent cofania z naczepą jest w standardzie.
Zobacz: Volkswagen Touareg V8 przeszedł tuning. ABT zmieniło go w potwora
Od podstawowych wariantów model z literą "R" wyróżnia się groźnymi zderzakami z pokaźnymi wlotami powietrza, większymi listwami progowymi, 20-, 21- lub opcjonalnie nawet 22-calowymi czarnymi felgami, charakterystycznym, niebieskim lakierem Lapiz Blue Metallic oraz przede wszystkim absolutnym brakiem chromu.
Przeczytaj także: Przekonałem się, jak bezpieczny jest nowy Volkswagen Passat. To musisz wiedzieć o systemach IQ.DRIVE - TEST
Poza tym zaprojektowane na nowo logo "R" znajduje się na przednim grillu, na listwach pod lusterkami i na klapie bagażnika, zaraz obok emblematu "eHybrid". Wewnątrz auta znajdziemy natomiast skórzaną tapicerkę "Vienna" z wyhaftowanym logo "R" na zagłówkach, duży 15-calowy ekran systemu info-rozrywki, 12-calowe wyświetlacz zegarów, 4-strefową klimatyzację czy dach panoramiczny.
Więcej symboli "R" znajdziemy też na wewnętrznych listwach progowych, dywanikach i pojemnościowej kierownicy. Za dopłatą natomiast otrzymamy system nagłośnienia Dynaudio, system Travel Assit z funkcją częściowej jazdy autonomicznej, noktowizor i wiele więcej.
Nie przegap: Volkswagen T6.1 podkręcony przez ABT. Takim busem można latać - GALERIA
Usportowiony, niskoemisyjny SUV zadebiutuje już w marcu na Salonie Samochodowym w Genewie. Wszystko wskazuje na to, że już wtedy poznamy więcej szczegółów i ewentualnie oficjalny polski cennik.