Testy zderzeniowe i inne badania zostały przeprowadzone we wrześniu 2015 roku. Touran przeszedł pomyślnie wszystkie próby i otrzymał najwyższą notę pięciu gwiazdek. W ocenie uwzględniono wyniki uzyskane w czterech obszarach: ochrony pasażerów dorosłych, ochrony dzieci, ochrony pieszych oraz w dziedzinie systemów asystujących.
Procedury testowe Euro NCAP w 2015 roku zostały ponownie zaostrzone. Wraz z wprowadzeniem dodatkowego testu polegającego na uderzeniu całą szerokością przodu auta w sztywną przeszkodę na znaczeniu zyskała przede wszystkim ochrona pasażerów. Nowy Touran okazał się dobrze przygotowany do tej próby – dzięki wzmocnieniu struktury karoserii oraz seryjnemu wyposażeniu w takie systemy bezpieczeństwa, jak elektroniczny układ stabilizacji (ESC) z funkcją odchylania kierownicy we właściwą stronę, system ABS i system automatycznego hamowania po kolizji, nowy Touran należy do najbezpieczniejszych samochodów w Europie.
Zobacz również: Grupa Volkswagena liderem sprzedaży nowych aut na polskim rynku
Szczególną rolę odgrywa również dostępny dla nowego Tourana aktywny system ochrony pasażerów Pre Crash. Jeszcze zanim dojdzie do zderzenia podejmuje on działania mające na celu zminimalizowanie skutków wypadku. System ten powoduje automatyczne napięcie pasów bezpieczeństwa, potrafi także rozpoznać kiedy samochodowi grozi niebezpieczeństwo przewrócenia się i zamyka automatycznie okna oraz panoramiczny dach. Dzięki temu boczne poduszki powietrzne oraz te chroniące głowy pasażerów mogą zadziałać w pełni efektywnie.
Organizacja Euro NCAP publikuje co roku listę pojazdów, które zajęły najlepsze miejsca w testach. W 2015 roku wymagającej serii testów Euro NCAP poddano 40 modeli różnych producentów.