Volkswagen Transporter T6 zastępuje schodzący z rynku model T5. Pojazd w stosunku do poprzednika został unowocześniony pod względem wyglądu i wyposażenia, a także zmodernizowany mechanicznie. Zastosowane materiały wykończeniowe są lepszej jakości, pojawiło się więcej elektroniki i multimediów, z nowoczesnym dotykowym ekranem wpasowanym w deskę na czele. Nowością debiutującą w Transporterze są systemy wpływające na bezpieczeństwo. Chodzi m.in. o system awaryjnego hamowania przy niskich prędkościach City Emergency Braking, adaptacyjny tempomat ACC, czy asystenta jazdy po zmroku Light Assist.
Sprawdź też: TEST Volkswagen Multivan T6: szóste wcielenie ogórka
Volkswagen T6 podobnie jak poprzednik będzie powstawał w wielu wersjach i różnych formach zabudowy. Jako samochody użytkowe (Furgon z zabudową skrzyniową, z podwójną kabiną oraz jako kombi), jako przestronne osobowe transportery (Multivan i Caravelle) oraz jako samochód rekreacyjny (California).
Powierzchnia ładunkowa Transportera furgon w wersji podstawowej wynosi 4,3 m2, a jego pojemność sięga 5,8 m3. W odmianie z dachem wyższym o 27,6 cm zwiększa się ona do 6,7 m3. Furgona można też zamówić z rozstawem osi zwiększonym o 40 cm – auto ma wtedy długość 5,29 m, a powierzchnia przedziału ładunkowego wynosi 5,0 m2. W wersji z dachem na standardowej wysokości daje to pojemność ładunkową 6,7 m3, a w furgonie z dachem podwyższonym – 7,8 m3. Istnieje także wersja auta z dachem podniesionym jeszcze wyżej w połączeniu z większym rozstawem osi (przedział ładunkowy w takiej konfiguracji to pojemność 9,3 m3).
Zobacz: Nowy Volkswagen Caddy IV tylko z polskiej fabryki - WIDEO
W opozycji do niedużych zmian w kwestii stylistycznej, duża modyfikacja ogarnęła elementy układu napędowego i zawieszenia. Do napędu przede wszystkim mają służyć silniki 2.0 TDI, które spełniają rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6. Rozpiętość mocy jest duża, bo Volkswagen przygotował diesle o sile: 84 KM (62 kW), 102 KM (75 kW), 150 KM (110 kW) i 204 KM (150 kW). Motory benzynowe jakie pojawią się w ofercie to czterocylindrowe TSI: 150 KM (110 kW) i 204 KM (150 kW). Jednostki poza połączeniem ze skrzyniami manualnymi, mogą także w większości wymienionych silników współpracować z przekładniami automatycznymi DSG. Auta będzie można wyposażyć także w napęd na cztery koła 4MOTION.
.
Volkswagen T6 - pierwsze CENY
Ceny dostawczej wersji Transportera T6 z pojedynczą, 3-osobową kabiną i z podwoziem do zabudowy zaczynają się od 74 750 zł netto (2.0 TDI 84 KM). Auto z podwoziem do zabudowy, podwójną kabiną 3+3 (2.0 BiTDI 180 KM i napęd 4Motion) kosztuje od 115 350 zł netto. Za 2-osobowy furgon trzeba zapłacić od 81 150 zł netto (2.0 TDI 84 KM), do 124 700 zł netto za model z napędem 4Motion i silnikiem TSI 204 KM z DSG. Osobowe VW T6 Caravelle z układem miejsc 2+3+3 startuje od 102 100 zł netto (2.0 TDI 84 KM). 5-osobowy Multivan został wyceniony od 101.850 zł netto (2.0 TDI 84 KM). Przykładowo bardzo bogato wyposażona wersja Multivana w konfiguracji 7-osobowej Highline z silnikiem 2.0 BiTDI 204 KM, napędem 4Motion i 7-stopniową przekładnią DSG, została wyceniona na 211 200zł netto. Ceny 4-osobowej Californii w wersji Beach zaczynają się od 122.650 zł netto (2.0 TDI 84 KM).