W konfiguratorze niemieckiego producenta pojawiła się już sportowa wersja najmniejszego auta w gamie modelowej. Volkswagen UP! GTI, może i jest mały, ale od razu rzuca się w oczy. Jest bardziej zadziorny stylistycznie – z przodu znajdziemy charakterystyczną osłonę chłodnicy, z tyłu przyciemnione szyby i spojler, a całość jest ubrana w sportowe pasy, którą uzupełniają czerwone zaciski hamulcowe.
We wnętrzu znalazła się słynna dla wszystkich modeli z serii GTI tapicerka w czerwoną kratkę Clark. Dodatkowo kabinę pasażerską zdobi wiele sportowych detali takich jak gałka zmiany biegów w stylistyce GTI, czerwone przeszycia na kierownicy czy chromowane detale.
Zobacz: Volkswagen Golf GTI vs. Seat Leon Cupra
Mały rozrabiaka
Wygląd to jednak nie wszystko. Największej zmiany nie widać gołym okiem. Volkswagen Up! GTI ma obniżone i usztywnione zawieszenie. Pod maską znalazł się zaledwie litrowy silnik 1.0 TSI. Niepozorny motor generuje moc 115 KM i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego i współpracuje ze skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Takie parametry w ważącym zaledwie 997 kilogramów i mierzącym 360 cm długości malcu, zapowiadają się bardzo obiecująco zwłaszcza, że sprint od 0 do 100 km/h zajmie mu 8,8 s.
Cena i wyposażenie
Volkswagen UP! GTI kosztuje 62 390 zł za wersję trzydrzwiową (5 furtek wymaga dopłaty 500 zł). W standardzie otrzymujemy LED-owe światła do jazdy dziennej, skórzaną wielofunkcyjną kierownicę, podgrzewane fotele, manualną klimatyzację, system Start&Stop, elektryczne szyby i 17-calowe aluminiowe felgi. Za 3270 zł możemy doposażyć Up!'a GTI w panoramiczny szklany dach, a za 1250 zł – w automatyczną klimatyzację. Niestety dopłaty wymaga gniazdo USB (280 zł). Jeśli chcemy mieć w aucie nagłośnienie lepsze od seryjnego, za 1820 zł możemy dokupić system Sound Beats. Myśląc o pakietach, za 1350 zł otrzymamy Pakiet Kierowcy (system awaryjnego hamowania, dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera oraz czujniki deszczu i zmierzchu), a za 1120 zł Pakiet Drogowy (czujniki parkowania z tyłu, tempomat oraz komputer pokładowy MFA). Kamera cofania wymaga dopłaty 800 zł.
Decydując się na wszystkie opcje dodatkowe dostępne w konfiguratorze, najbardziej wypasiony Up! GTI będzie kosztował ponad 73 tys. zł. To dużo jak na auto segmentu A. Jeśli jednak ten mały rozrabiaka jeździ tak jak nam się wydaje, to uśmiech na twarzy kierowcy będzie warty każdej złotówki.