Wraz z wybuchem konfliktu na Ukrainie głębokiej zapaści uległy nastroje konsumenckie. Sytuację ekonomiczną Federacji Rosyjskiej pogarszają sankcje gospodarcze nałożone przez m.in. Unię Europejską i Stany Zjednoczone. Mocno spadający kurs rosyjskiego rubla również nie służy koniunkturze samochodów. W samym wrześniu sprzedaż w porównaniu do analogicznego okresu w 2013 roku spadła o 20% (199 233 auta osobowe i lekkie dostawcze), a biorąc pod uwagę 9 miesięcy 2014 roku i 9 miesięcy 2013, to różnica sięga aż 266 000 samochodów.
Zobacz też: TEST Volkswagen Polo R WRC 2.0 TSI: mały szaleniec - ZDJĘCIA
W efekcie kryzysu, który dotyka rosyjską gospodarkę, Volkswagen postanowił na 5 dni wstrzymać produkcję w fabryce położonej 180 km na południowy zachód od Moskwy, w miejscowości Kałuda. Przedstawiciel Volkswagena tłumaczy to "dostosowaniem wielkości produkcji do ogólnej sytuacji gospodarczej w Rosji". W rosyjskiej fabryce wytwarzane są Volkswageny Polo i Tiguan i Skody Fabia i Octavia.