Nowe diesle zadebiutują na rynku wraz z 6. generacją modelu Transporter i Multivan. Właśnie do tego typu samochodów mają trafiać nowe silniki. Konstrukcja jednostek napędowych jest oparta o platformę modułową - pozwoli to obniżyć koszty. Najważniejszymi kwestiami przy tworzeniu tych jednostek było ograniczenie emisji spalin, spełnienie norm emisji Euro 6 oraz zachowanie lub zwiększenie osiągów.
Nie przegap: Nowy silnik VW: 600 KM i 900 Nm z motoru W12!
W związku z tymi wytycznymi, silniki, które będą miały więcej niż 150 KM, wyposażone zostaną standardowo w podwójne doładowanie - gdzie większa sprężarka ma zmienną geometrię łopatek. Zainstalowano również wodny intercooler. Poniżej tej mocy diesele będą miały jedną turbosprężarkę. Moce silników rozciągają się między 84 KM, a 204 KM. Moment obrotowy to w zależności od wyboru od 220 Nm do 450 Nm.
Sprawdź: Volkswagen wycisnął 272 KM z 3 cylindrów!
Dzięki zastosowaniu nowych wtryskiwaczy Common Rail z ciśnieniem 2000 bar, oraz nowego układu oczyszczania spalin, wszystkie silniki spełniają wyśrubowane normy emisji spalin EURO6. Volkswagen deklaruje, że średnie zużycie najnowszej generacji turbodiesli spadło o 14 procent, względem starszych motorów.