Nowy "znaczek" ma się pojawić już w przyszłym roku. Powody takich zmian są na pierwszy rzut oka nieco bezsensowne. Niemiecka firma stwierdziła, że ich wizerunek jest zbyt... niemiecki. Samochodom z Wolfsburga wiele osób zarzuca nudę i brak emocji, ale nie sądziliśmy, że uważa tak nawet zarząd...
Nowy logotyp ma odświeżyć wizerunek marki Volkswagen. Jochen Sengpiehl, szef marketingu uważa, że kondycja marki jest obecnie znacznie gorsza niż jeszcze kilka-kilkanaście lat temu. Winę za to ponosi jednak stale rozwijający się rynek i głośna afera Dieselgate, która do tej pory odbija się marce czkawką. Ale żeby obwiniać logo?...
Zobacz TEST: Volkswagen Golf GTI Performance - na co dzień z pazurem
Nowe logo ma pojawić się w przyszłym roku pomagając w rozpowszechnianiu elektromobilności i nowo powstałej gamy I.D. Jak ustalił portal Bloomberg, Volkswagen ma zyskać logo, które będzie lepiej się prezentować na... ekranach smartfonów. To tylko jedna ze zmian, jaką planuje niemiecki producent. Marka zapowiada, że stanie się bardziej nowoczesna, młodzieżowa i obecna w social mediach. Planowane są też kampanie reklamowe angażujące klientów
Uzasadnienie zmiany wieloletniego dziedzictwa wydaje się nie mieć zbyt wiele sensu... Trudno doszukać się jakiegokolwiek racjonalnego myślenia w planowanej strategii Volkswagena. Pozostaje jedynie mieć nadzieje, że nowe logo będzie choć podobne do tego, do którego zdążyliśmy przez tyle lat przywyknąć.