Dzięki zlikwidowaniu miejsc pracy w Niemczech, Volkswagen zaoszczędzi do końca dekady 3,7 miliarda dolarów. Wszystko po to, by uzyskać dodatkowe finanse na wypłatę odszkodowań. Niemiecki oddział firmy generuje największe koszty, stąd też właśnie tutaj zaczynają się pierwsze cięcia.
Zobacz też: Volkswagen I.D. Electric Concept – pierwszy z rodziny
Pomimo tego, że 23 tysiące osób straci pracę, związki zawodowe zgodziły się na takie rozwiązanie w zamian za około 9 tysięcy miejsc zatrudnienia przy produkcji samochodów elektrycznych. W całej grupie Volkswagena (czyli razem z Seatem, Audi czy Porsche) pracuje ponad 600 000 osób.
Volkswagen planuje być za to liderem samochodów elektrycznych do 2020 roku. Niedawno zaprezentowano model I.D., który ma być tanim rozwiązaniem zaprojektowanym specjalnie do miejskich warunków. Nie dziwią też plany elektryfikacji obecnych już na rynku samochodów.
W Stanach Zjednoczonych Volkswagen musi zapłacić 16,5 miliarda dolarów odszkodowań w ramach zadośćuczynienia za oszustwa przy pomiarach czystości spalin.