Najnowszy Concept XC zostanie pokazany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2014 roku. W swoim najnowszym projekcie, Szwedzi pomieszali śmiałe wizje, które nie mają szansy wejść do produkcji, z detalami, które niebawem zobaczymy w seryjnych modelach Volvo. Projekt bazuje na nowej, skalowalnej platformie podłogowej SPA, jaką producent zastosuje w przyszłych modelach - począwszy od XC90.
Zobacz też: Volvo Concept Coupe z szansą na produkcję - WIDEO
Z przodu studyjny model XC jest bardzo podobny do Concept Coupe. Charakterystycznym motywem są światła do jazdy dziennej w kształcie położonej litery T. Warto zwrócić też uwagę na mierzony poziomo odstęp pomiędzy nadkolem, a dolnym mocowaniem słupka A. Te elementy zobaczymy w produkcyjnym modelu XC90. Ciekawą formę mają tylne, pionowe lampy. Ich wzór tak samo zostanie przeniesiony do produkcyjnej wersji flagowego, szwedzkiego SUV-a.
Koncepcyjny XC ma pojedynczą klapę bagażnika, w odróżnieniu od starego XC90, który wzorem aut amerykańskich miał klapę dwudzielną: jej mniejsza część otwierała się w dół, a dłuższa - przeszklona - w górę. Ten klimatyczny, ale nieco surowy detal, odejdzie do historii wraz z obecną generacją XC. Z informacji prasowej wynika, że rury wydechowe będą w nowym XC90 wkomponowane w powierzchnię tylnego zderzaka. Na tylnej klapie pozostanie charakterystyczny, chromowany napis Volvo.