Volvo i Google pracują nad integracją sterowanych głosowo funkcji Google Assistant, Google Play Store, Google Maps oraz innych serwisów Google w systemie multimedialnym Sensus kolejnej generacji, który bazuje na systemie operacyjnym Android.
Partnerstwo Volvo Cars z Google ma wzmocnić zaangażowanie klientów Volvo w interakcje z ich samochodami. Aplikacje i usługi opracowane przez Google i Volvo są zintegrowane w aucie, a tysiące dodatkowych aplikacji są dostępne przez Google Play Store w wersjach zaadaptowanych do systemów multimedialnych w samochodach.
Zobacz TEST: Volvo XC40 - pierwsze takie Volvo
Google Assistant to centralny interfejs głosowy, który pozwala kierowcy na kontrolę funkcji pokładowych (np. klimatyzacji) oraz wykorzystywanie aplikacji do odtwarzania muzyki i wysyłania wiadomości. TW ten sposób możliwe jest zredukowanie czynników rozpraszających kierowcę, dzięki czemu bardziej skupia się na drodze. Google Maps pozwoli kolejnej generacji systemu Sensus na dostarczanie odświeżanych map i danych o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, z funkcją aktywnego sugerowania alternatywnych tras.
Pierwszy bazujący na Androidzie system multimedialny Volvo ma być wprowadzony na rynek za dwa lata. Marka nieprzerwanie rozwija własne aplikacje, oprogramowanie i usługi sfery connected w ramach Volvo Car Group, opierając się na własnym potencjale inżynierów-informatyków.
Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebook