"Chiny będą odgrywały coraz większą rolę w naszej globalnej strategii produkcyjnej. W nadchodzących latach nasze fabryki w Państwie Środka będą dostarczały najwyższej klasy pojazdy na cały świat, przyczyniając się do osiągniecia naszego celu sprzedaży 800 000 aut rocznie do roku 2020" – powiedział Håkan Samuelsson, prezes zarządu Volvo Cars.
Zobacz też: Volvo S60 nie będzie już modernizowane
Z miasta Daqing wyjadą nowe S90, które eksportowane będą do Europy. W Luqiao wykonana zostanie przyszła seria 40. Już teraz w Chengdu powstają modele z linii 60.
Volvo ma też fabryki w Goteborgu i w Ghent (Belgia). Nowy zakład w Stanach Zjednoczonych (Południowa Karolina) zaspokoi popyt za oceanem.
O tym jak ważny jest rynek chiński niech świadczy fakt, że właśnie tam w ofercie znalazła się nowa linia wyposażenia Excellence dla modelu S90 z przedłużonym rozstawem osi. To ultraluksusowy samochód w którym skupiono się na wygodzie pasażera. Standardowo auto wyposażone będzie w ogrzewane (lub chłodzone) uchwyty na kubki, szklany dach jak i indywidualne fotele z tyłu. A jeśli o fotelach mowa – zrezygnowano z siedziska pasażera w pierwszym rzędzie.
Auto dostępne będzie wyłącznie w odmianie T8, czyli z układem hybrydowym pod maską.