Plan Volvo na przyszłe lata jest niezwykle ambitny – do końca dekady uterenowione wersje aut mają stanowić trzon sprzedaży, pokonując inne segmenty razem wzięte. Tak twierdzi przynajmniej Peter Mertens, stojący na czele zespołu odpowiedzialnego za rozwój marki.
Zobacz też: Znamy polski CENNIK Volvo V90 Cross Country
Potwierdził on też, że w 2018 roku możemy spodziewać się XC40, pierwszego z trzech członków kompaktowej rodziny aut tej marki. Później pojawi się hatchback oraz kombi. Sprzedaż podniesionego Volvo przewidziano na około 100 000 aut rocznie. Klienci oszaleli na punkcie SUV-ów na takich rynkach jak Szwecja, Stany Zjednoczone czy Chiny.
W zeszłym roku Volvo dostarczyło na rynek ponad pół miliona pojazdów na całym świecie. Już teraz więcej niż połowa z nich należała do rodziny XC oraz Cross Country. Najlepiej sprzedawał się obecny już długo na rynku model XC60. Zaraz po nim – zwykłe V40.
Świetny początek tego roku zaliczył model XC90.