Volvo prężnie pracuje nad autami zasilanymi wyłącznie energią elektryczną. Taka technologia trafi najpierw do kompaktowej serii 40 nowej generacji, zbudowanej na platformie podwoziowej CMA. Zanim takie auto pojawi się w salonach, klienci tymczasem mogą zakupić jedną z trzech hybryd, z możliwością doładowywania z gniazdka (S60, V60 i XC90).
Przeczytaj też: TEST nowe Volvo XC90 D5 Inscription: król SUV-ów?
W 2016 roku paleta hybrydowa będzie rozszerzona o kolejne debiutujące hybrydy typu plug-in, budowane na nowej platformie SPA. Płyta ta pozwala na umieszczenie w tunelu środkowym sporych rozmiarów baterii, dzięki czemu miejsce w bagażniku nie jest zabierane i rozkład mas jest korzystny. To rozwiązanie zastosowano już w najnowszym modelu XC90 T8 Twin Engine (moc 407 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w 5,6 s), a już w 2016 roku pojawi się w S90, a potem odmianie kombi V90.