Plany Szwedów są bardzo ambitne. Alexander Murdzevki, szef działu motorsportu firmy Polestar, powiedział otwarcie, że celem jego zespołu jest zdobycie mistrzowskiego tytułu. Ma być to możliwe dzięki pomocy Cyan Racing, z którym Polestar współpracuje od 1996 roku, zdobywając w serii STCC sześć mistrzostw kierowców i siedem zespołowych. Firmy miały okazję startować w serii WTCC w 2011 roku oraz w australijskiej serii V8 Supercars.
Zobacz: Sportowe Volvo S60 Polestar w Polsce - znamy cenę
Volvo znów chce zdominować tory na całym świecie, tak jak miało to miejsce w połowie lat 80-tych. Wówczas na torach Australii, Finlandii, Niemiec, Portugalii, Nowej Zelandii i Szwecji dominowały torowe odmiany modelu 240 Turbo. Wtedy Volvo wizjonersko postawiło na mały, turbodoładowany silnik czterocylindrowy, podczas gdy konkurenci brytyjscy i niemieccy dysponowali wolnossącymi, dużymi silnikami 6-, 8- a nawet 12-cylindrowymi. W świecie wyścigów, gdzie oprócz osiągów liczy się każdy kilogram, koncepcja Volvo okazała się słuszna.
Tradycje tak zwanej "latającej cegły" będzie kontynuować Volvo S60 Polestar TC1. Samochód został wyposażony w 400-konny silnik z turbodoładowaniem, bazujący na serii czterocylindrowych silników z rodziny Drive-E, odznaczających się niskim współczynnikiem tarcia wewnętrznego.