W gamie modelowej Volvo są auta z konwencjonalnymi silnikami spalinowymi, miękkie hybrydy, hybrydy typu plug-in, a teraz dołącza do nich również auto w pełni elektryczne. XC40 Recharge otwiera gamę aut na prąd. Jeśli wierzyć zapowiedziom Szwedów, lada moment na rynek wjadą kolejne "elektryki" spod znaku Volvo.
Przeczytaj także: Volvo S60 T8 Polestar Engineered debiutuje w Polsce! To sportowa hybryda - CENA, GALERIA
Pośpiech jest uzasadniony, bo Volvo chce, żeby do 2025 roku auta elektryczne stanowiły połowę sprzedaży. Ten ambitny plan musi być podparty świetnymi produktami. Na szczęście XC40 zapowiada się obiecująco.

i
Zelektryfikowany SUV ma dwa silniki, generujące łącznie 408 KM oraz napęd na 4 koła. Baterie mają zapewnić zasięg około 400 km według normy WLTP, a do 80% pojemności, akumulatory doładujemy w 40 minut. Na więcej szczegółów i osiągi musimy jeszcze poczekać, ale zmiany nie objęły w tym aucie jedynie układu napędowego.
Volvo podkreśla również, że XC40 Recharge to pierwsze auto, w którym pojawi się nowy Android, zintegrowany z samochodem w większym stopniu niż dotychczas. Połączono go także z rozwiązaniami Volvo On Call. Dzięki tej ostatniej aplikacji użytkownicy hybryd mogą podejrzeć jaką część swojej podróży odbyli korzystając z energii elektrycznej.

i
W ciągu najbliższych pięciu lat, każdy model w gamie Volvo ma być dostępny również w wersji elektrycznej. O tym, że marka zaczyna ofensywę świadczy również to, że od początku 2020 r. klienci wchodzący na stronę internetową Volvo Cars będą najpierw pytani, czy wolą samochód z gamy Volvo Recharge, czy wybierają tradycyjną wersję napędową. Aby ich zachęcić do jazdy na prądzie, każdy model hybrydowy plug-in Volvo Recharge będzie objęty specjalną promocją. Firma zwróci nabywcy auta koszt energii elektrycznej w pierwszym roku użytkowania pojazdu.