W 2014 roku firma sprzedała dokładnie 1405 pojazdów z kratką i 4430 aut. – Cała branża motoryzacyjna skorzystała na przepisach przejściowych dotyczących podatku VAT, które sprawiły, że na 3 miesiące powróciły samochody z tzw. kratką. Spośród przedstawicieli segmentu premium, to właśnie Volvo było liderem sprzedaży takich aut. Należy jednak zaznaczyć, że samochody z homologacją ciężarową stanowiły tylko jedną czwartą sprzedaży rocznej, co oznacza, że dobrze wykorzystaliśmy pozostały okres – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.
Przeczytaj też: TEST Volvo S80 T5 Drive-E: podstarzałe ale wciąż w formie
Wzrost sprzedaży o jedną piątą
Volvo odnotowało 19% wzrost sprzedaży (liczony według rejestracji) i był on wyższy niż wzrost całego rynku aut osobowych, który urósł o 12,96%. Udziały rynkowe Volvo urosły z 1,7% w 2013 do 1,79% w 2014 roku. Szwedzki producent potwierdził szerszy trend szybszego wzrostu marek premium w porównaniu do rynku masowego. Wraz z dobrymi wynikami ilościowymi, Volvo osiągnęło doskonałe wyniki jakościowe.
Volvo na świecie
Na całym świecie sprzedaż osiągnęła poziom 465 000 pojazdów. Nigdy dotąd, nawet w okresie największej koniunktury na rynku amerykańskim, Volvo nie sprzedawało tylu aut. Dzięki nowemu modelowi XC90 sprzedaż Volvo za następny rok po raz pierwszy powinna przełamać barierę pół miliona aut.