Volvo informuje, że zmniejszy emisję CO2 przypadającą na każdy samochód o 40% do 2025 roku, a za pięć lat elektryki mają stanowić połowę sprzedaży pojazdów Volvo Cars. Zainteresowanie klientów Volvo XC40 Recharge jest tak duże, że zaplanowana na 2020 rok produkcja została wyprzedana i obecnie można zamawiać to auto z przyszłoroczną datą produkcji. Pierwsze egzemplarze XC40 Recharge trafią do klientów Europy Zachodniej już w październiku 2020 r. Do Polski Volvo XC40 Recharge trafi dopiero wiosną 2021 roku. Polska oferta na ten pojazd nie została jeszcze przygotowana.
Polecamy: Volvo S60 Polestar Engineered - TEST, OPINIA. Całkiem nowe podejście do auta sportowego
Rozpoczęcie produkcji seryjnej samochodów elektrycznych następuje po okresie przygotowań, w którym fabryka w Gandawie zbudowała serię aut przedprodukcyjnych. Taki proces jest standardową procedurą dla każdego nowego modelu. Ma na celu optymalizację procesu produkcji i zapewnienie najwyższej jakości każdego zbudowanego pojazdu. Personel produkcyjny przeszedł specjalistyczne szkolenie w zakresie budowania samochodów elektrycznych.
Pierwszy samochód elektryczny Volvo powstał na platformie podłogowej CMA opracowanej w ramach grupy Geely. Sam model XC40 to obecnie najlepiej sprzedający się model Volvo w Europie i pierwsze auto Volvo, które zdobyło nagrodę European Car of the Year.
Pisaliśmy: Tytuł Car of The Year 2018 dla Volvo XC40
Volvo XC40 Recharge nie bez powodu nosi oznaczenie P8 AWD. Pojazd ma napęd na cztery koła i jest najmocniejszym modelem w rodzinie XC40. Kompaktowy SUV oferuje na jednym ładowaniu zasięg ponad 400 km (według procedury WLTP). Akumulator 78 kWh (instalacja 400 V) można naładować do 80% pojemności w około 40 minut korzystając z szybkiej ładowarki CCS. W konstrukcji napędu zastosowano układ składający się z dwóch silników elektrycznych (każda oś ma swój silnik), które sumarycznie generują 408 KM i 660 Nm. Osiągana moc pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 s. Co więcej, XC40 Recharge umożliwia ciągnięcie przyczepy o masie do 1500 kg.
W Volvo XC40 Recharge nowością jest także system pokładowy i multimedialny oparty na Androidzie. Jest to znacznie bardziej zaawansowany system niż Android Auto. Tutaj mamy do czynienia ze znacznie większymi możliwościami personalizacji systemu, zintegrowanie multimediów i sterowanie „twardymi” funkcjami auta. Asystent Google, Mapy Google i Sklep Google Play są dostępne z poziomu systemu samochodu. Będzie możliwość bezprzedowodowego przeprowadzania aktualizacji systemu operacyjnego.
Testowaliśmy: Volvo XC40 D4 AWD AT8 Momentum: pierwsze takie Volvo
Standardowy model XC40 jest bardzo bezpiecznym samochodem. Jego elektryczna wersja jest jeszcze bardziej wzmocniona, by zrekompensować brak silnika spalinowego w komorze silnika, który usztywnia przednią część nadwozia, a którego brak w wersji elektrycznej. Jest za to dodatkowy schowek zwany frunk (od słów front + trunk). Akumulator jest chroniony przez klatkę bezpieczeństwa osadzoną w środkowej części konstrukcji nadwozia samochodu. Jego umieszczenie w podłodze samochodu obniża również środek ciężkości samochodu.