VUHL postanowił zaistnieć na rynku małych, szybkich pojazdów, i najwyraźniej mu się to uda. Nazwa to skrót od Vehicles of Ultra High performance and Lighweight, a to oznacza, że firma stawia na wysokie osiągi, przy bardzo niskiej masie.
Zobacz też: Ron RXX: kolejne sportowe auto z Meksyku - ZDJĘCIA
Auto waży zaledwie 695 kg. Do napędu posłużył 2-litrowy, turbodoładowany silnik EcoBoost konstrukcji Forda (zapożyczony z Focusa ST). Motor przeszedł kurację wzmacniającą, co zaowocowało mocą na poziomie 285 KM i momentem obrotowym równym 420 Nm. Jednostka została zespolona z 6-biegową skrzynią manualną. Czas potrzebny na sprint 0-100 km/h to zaledwie 3.5 s, a prędkość maksymalna to 245 km/h.
Stylistyka jest podobna do konkurencyjnych modeli takich jak KTM X-bow czy Ariel Atom, wygląda agresywnie i łatwo wpada w oko. Wnętrze mieszczące 2 osoby podobnie jak u rywali dostarcza spartańskie warunki i niczym nie rozprasza. Kierowca ma być skupiony wyłącznie na prowadzeniu i jeździe.
Cena auta w Wielkiej Brytanii została ustalona na 59 995 funtów (około 350 tysięcy złotych).