VW Amarok Concept i Caddy Edition 30 pokazane we Frankfurcie

2011-09-27 15:53

Firma Samochody Użytkowe Volkswagen, zaprezentowała podczas zakończonego właśnie salonu samochodowego we Frankfurcie trzy nowe auta użytkowe. Wśród nich były specjalna wersja Caddy Edition 30 z okazji 30-lecia powstania spółki VW produkującej auta użytkowe. Inną ciekawą nowością był pick-up VW Amarok, w którym zastosowano innowacyjną, 8-biegową przekładnię automatyczną.

Podczas zakończonego w niedzielę 25 września 2011 roku salonu samochodowego we Frankfurcie, marka Samochody Użytkowe Volkswagen,  przedstawiła trzy nowości: Caddy Edition 30, Amarok oraz Multivana BlueMotion. Specjalna wersja VW Caddy Edition 30 powstała z okazji 30-lecia istnienia spółki VW produkującej auta użytkowe. Caddy Edition 30 to model studyjny, zbliżony do produkcji seryjnej. Koncepcja tej wersji nawiązuje, do cieszącego się powodzeniem modelu specjalnego - Multivan Edition 25. Caddy Edition 30 zdobi błyszczący czarny dach, czarne 17-calowe obręcze kół oraz wysokiej jakości wyposażenie wnętrza. Prezentowany na IAA 2011 model specjalny wyposażony był w mocny silnik 2.0 TDI o mocy maksymalnej równej 170 KM z przekładnią DSG.

Przeczytaj koniecznie: Citroen Tubik Concept. Dostawcze auto przyszłości. VIDEO

Pick-up VW Amarok na początku przyszłego roku będzie oferowany z innowacyjną, 8-biegową przekładnią automatyczną. Skrzynia ta łączy wysoki komfort jazdy z dobrymi właściwościami terenowymi i niskimi wartościami zużycia paliwa. Amarok 2.0 TDI z BlueMotion Technology i systemem Start-Stop zużywa tylko 7,6 litra na 100 kilometrów i jest oszczędniejszy, niż Amarok z manualną skrzynią biegów. Przekładnia automatyczna montowana jest w połączeniu ze stałym napędem na wszystkie koła i nowym silnikiem TDI biturbo o mocy 180 KM, który rozwija maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Amarok z tą skrzynią biegów ma zwiększoną dopuszczalną masę holowanej przyczepy do 3,2 tony (przy nachyleniu maks. 12 proc.).

Patrz także: Honda CR-V. Nowa generacja w listopadzie. VIDEO!

Podczas IAA 2011 zaprezentowano także najoszczędniejszego Multivana w historii marki. Rozwijający moc 114 KM dwulitrowy TDI, w porównaniu z aktualnym modelem seryjnym o mocy 102 KM, zużywa o 0,9 litra oleju napędowego mniej. Średnie zużycie wynosi tylko 6,4 l/100 km i odpowiada emisji CO2 na poziomie 169 g/km (o 24 gramy mniej). Wynik ten udało się osiągnąć dzięki efektywnym i mocnym silnikom czterocylindrowym z Common Rail w połączeniu z systemem Start-Stop, rekuperacją, oponami zoptymalizowanymi pod kątem oporów toczenia oraz specjalnym modyfikacjom aerodynamicznym. Wyposażenie seryjne Multivana BlueMotion obejmuje między innymi półautomatyczną klimatyzację Climatic, tempomat, specjalną tkaninę tapicerki oraz części dodatkowe nadwozia lakierowane w kolorze nadwozia.