VW Golf GTI Edition 35 i Renault Megane RS Trophy. Wyścigowe kompakty

2011-08-30 16:50

VW Golf GTI Edition 35 i Renault Megane RS Trophy, to piekielnie mocne i zarazem drogie, usportowione odmiany popularnych, kompaktowych aut. W obu autach producenci zastosowali silniki benzynowe o pojemności 2.0 l i mocach 265KM (Megane) i 235KM (Golf GTI). W Polsce Renault Megane RS Trophy kosztuje 136 050 zł. VW Golf GTI Edition 35 jest niewiele droższy i kosztuje 139 250 zł. Megane RS Trophy to wersja limitowana, dostępna na zamówienie. VW Golf GTI Edition 35 pojawi się w sprzedaży jesienią 2011 roku.

Dwie mocne odmiany popularnych aut segmentu C porównywał tygodnik „Motor”. Kilka tygodni temu fabryczny kierowca Renault pokonał północną pętlę słynnego toru Nuerburgring w czasie 8:08 min, co było najlepszym w tym miejscu rezultatem dla auta z przednim napędem. Z kolei według koncernu VW, każdy właściciel Golfa GTI Edition 35 powinien właśnie w tym miejscu wypróbować potencjał swojego auto. – Tego nie trzeba nam było powtarzać dwa razy – czytamy w „Motorze”.

Przeczytaj koniecznie: Volkswagen Golf GTI Edition 35 – wersja specjalna na 35. urodziny

Golf GTI Edition 35 to zdaniem testujących auto nadające się zarówno na tor jak i do codziennego użytku. Jednak w opinii testujących na torze lepiej sprawdza się Megane RS Trophy. – Nawet w najszybszym miejscu pętli na Nuerburgring, przy prędkości 238km/h i raptownym hamowaniu, Megane RS pozostaje niewzruszenie stabilne i nie ma tendencji do zarzucania tyłem – czytamy w tygodniku. Według testerów w Megane RS nie są potrzebne żadne korekty toru jazdy, jak zdarza się to w VW Golfie GTI Edition 35.

Patrz także: Renault Megane RS Trophy – limitowana seria

Według testujących oba mocne auta, w tego typu pojazdach ważny jest czas uzyskany na okrążeniu, zaś tu Renault okazało się lepsze od VW aż o 18,9 s. Volkswagen planuje za kilka miesięcy wprowadzenie Golfa GTI Edition 35 do sprzedaży. Jeśli jednak komuś zamarzy się, lepiej od VW nadające się do ścigania na torze Renault Megane RS Trophy, skazany będzie  według Motoru na import indywidualny. Golf GTI Edition 35, to z kolei auto bardzo szybkie, ale bardziej na ulicę niż na tor.

Nasi Partnerzy polecają