Dwie mocne odmiany popularnych aut segmentu C porównywał tygodnik „Motor”. Kilka tygodni temu fabryczny kierowca Renault pokonał północną pętlę słynnego toru Nuerburgring w czasie 8:08 min, co było najlepszym w tym miejscu rezultatem dla auta z przednim napędem. Z kolei według koncernu VW, każdy właściciel Golfa GTI Edition 35 powinien właśnie w tym miejscu wypróbować potencjał swojego auto. – Tego nie trzeba nam było powtarzać dwa razy – czytamy w „Motorze”.
Przeczytaj koniecznie: Volkswagen Golf GTI Edition 35 – wersja specjalna na 35. urodziny
Golf GTI Edition 35 to zdaniem testujących auto nadające się zarówno na tor jak i do codziennego użytku. Jednak w opinii testujących na torze lepiej sprawdza się Megane RS Trophy. – Nawet w najszybszym miejscu pętli na Nuerburgring, przy prędkości 238km/h i raptownym hamowaniu, Megane RS pozostaje niewzruszenie stabilne i nie ma tendencji do zarzucania tyłem – czytamy w tygodniku. Według testerów w Megane RS nie są potrzebne żadne korekty toru jazdy, jak zdarza się to w VW Golfie GTI Edition 35.
Patrz także: Renault Megane RS Trophy – limitowana seria
Według testujących oba mocne auta, w tego typu pojazdach ważny jest czas uzyskany na okrążeniu, zaś tu Renault okazało się lepsze od VW aż o 18,9 s. Volkswagen planuje za kilka miesięcy wprowadzenie Golfa GTI Edition 35 do sprzedaży. Jeśli jednak komuś zamarzy się, lepiej od VW nadające się do ścigania na torze Renault Megane RS Trophy, skazany będzie według Motoru na import indywidualny. Golf GTI Edition 35, to z kolei auto bardzo szybkie, ale bardziej na ulicę niż na tor.