Nowa generacja Volkswagena Passata B8 posiada w ofercie ciekawą jednostkę napędową. Jest to wysokoprężny silnik 2.0 TDI Bi-Turbo o mocy 240 KM i 500 Nm. Ten 4-cylindrowy, podwójnie doładowany motor współpracuje ze skrzynią DSG i napędem 4Motion. Zestaw ten w fabrycznym Passacie pozwala osiągnąć "setkę" już w 6,3 sekundy.
Zobacz też: Volkswagen Golf R od ABT: pękła granica 400 KM
Co zrobił Volkswagen? Specjalnie z okazji dorocznego zlotu nad jeziorem Worthersee 2015, grupa praktykantów z Wolfsburga oraz zakładów w Zwickau, przygotowała oryginalnego Volkswagena Golfa Varianta. Za bazę do tuningu posłużyła odmiana GTD. Auto dostało wspomniany wyżej silnik 2.0 TDI Bi-Turbo z Passata, którego nie ma w ofercie Golfa. Szkoda tylko, że Volkswagen nie podaje osiągów tego auta.
Aby przeróbka była kompleksowa, nadwozie pokryto specjalnym niebieskim lakierem perłowym. Do tego doszły akcenty w postaci czarnych pasów na masce, dachu i drzwiach. Dopełnieniem są duże, tuningowe obręcze kół i wnętrze dopasowane kolorystycznymi detalami do niebieskiej barwy na nadwoziu.