Według informacji Pulsu Biznesu, biznesmen Jan Kulczyk sprzedaje udziały w stworzonym przez siebie imperium samochodowym Volkswagenowi, którego auta przez ostatnie 20 lat sprzedawał. Gazeta twierdzi, że zmiana właściciela sieci dealerskiej salonów należących do Kulczyka, nastąpi już jesienią 2011 roku.
Przeczytaj koniecznie: QUIZ: Jaki VW do ciebie pasuje - co powinieneś kupić
Warto wspomnieć, że auta z grupy VW należą w Polsce do najchętniej kupowanych. W 2010 roku najwięcej nowych auta w Polsce sprzedała Skoda, co dało jej 11,3 proc. udziału w rynku, zaś na drugim miejscu znalazł się VW ze swoim 8,3 proc. udziałem w rynku.
Patrz także: Musiałbyś pracować 177 tys. lat żeby mieć tyle co Jan Kulczyk
Jeśli do ww. sprzedaży Skody i Volkswagena doliczymy Audi i Porsche, które sprzedały w 2010 roku w Polsce najwięcej nowych samochodów w historii, oznacza to według „Pulsu Biznesu”, że co piąty nabywca nowego pojazdu zapłacił prowizję dilerom z grupy należącej do Jana Kulczyka.