VW Polo 1.2 TDI hatchback, model 2011 – dane techniczne, spalanie, cena

2011-06-17 4:30

Volkswagen Polo jest autem zaliczanym do segmentu B, czyli klasy małych samochodów. Najmniejsze auto w ofercie VW zadebiutowało w 1975 roku. Aktualna piąta generacja VW Polo pojawiła się na rynku w 2009 roku. W Polsce za 5-drzwiowe Polo z silnikiem diesla 1.2 TDI-CR DPF zapłacimy 56 210 zł, czyli ok. 10 tys. zł więcej niż za podobną wersję, ale z silnikiem benzynowym.

VW Polo to jeden z najpopularniejszych reprezentantów segmentu B, czyli licznie na rynku reprezentowanej klasy aut małych. Auto wytwarzane jest od 1975 roku i od tamtej pory kupiło je ponad 9 mln osób. Polo było wielokrotnie nagradzane. Trzy razu autko to otrzymało tytuł Europejskiego Samochodu Roku – w latach: 1982, 1995 oraz 2010 - aktualna, piąta generacja. Nazwa modelu pochodzi od nazwy dyscypliny sportu.

>>> Volkswagen Polo - tapety na pulpit

Najnowszy, aktualny model Polo V generacji zbudowany został na płycie podłogowej Volkswagen PQ25. Wcześniej wykorzystał ją najnowszy Seat Ibiza. W porówananiu do poprzednika auto urosło, ale także stało się lżejsze. Polo V zaprojektował znany Walter da Silva.


>>> VW Polo 1.2 TDI hatchback, model 2011 – dane techniczne, spalanie, cena

Polo piątej generacji wygrał plebiscyty: Europejski Samochód Roku i Światowy Samochód Roku 2010. Poprzednie generacje występowały na niektórych rynkach także w nadwoziach sedan i kombi. Obecnie Polo dostępne jest tylko jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback.

>>> VW Polo 2006 r. – cena od 19,9 tys. zł

Standardowo VW Polo wyposażone jest w 4 poduszki powietrzne, obejmujące poduszki czołowe i boczne kierowcy oraz pasażera. Każde Polo posiada też system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD. Za dodatkową opłatą auto doposażyć można o kurtyny powietrzne, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz układy kontroli trakcji ASR i MSR.

Nasi Partnerzy polecają