VW z modelem Polo, zrobił wielki krok do przodu. Według „Motoru”, który porównywał trzy ww. auta, dawno minęły czasy, kiedy małe auto było synonimem taniego plastiku i niskiego poziomu wykończenia. Nowe Polo określono jako o klasę lepiej wykonane od swego poprzednika. W wersji GTI, to już zdaniem testerów „Motoru” segment premium. Audi A1 jst jednak według tygodnika jeszcze lepsze. Nawet lepiej wykonane i wykończone niż Mini, będące dotychczas synonimem małego auta segmentu premium o najwyższej jakości, także wykończenia.
Przeczytaj koniecznie: Suzuki Swift automatic, silnik 1.2 94KM – OPINIE, dane techniczne, spalanie, testy, cena
Wszystkie trzy testowane autka dysponowały turbodoładowanym, 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy ok. 180KM. Zawieszenia wszystkich aut są twarde i o komfortowej jeździe raczej zapomnijmy. Jednak nie do tego takie auta są stworzone. Szczególnie twarde są Polo i Mini. Audi pod względem komfortu jest nieco lepsze od rywali. W Polo i Audi zastosowano ten sam silnik 1.4 TFSI, który w Audi osiąga moc 185KM, a w Polo GTI 180KM. Mini Cooper S napędza silnik 1.6 184KM.
Patrz także: Nowe Porsche 911 Carrera. Premiera we Frankfurcie
Porównanie tygodnika „Motor” wygrał VW Polo GTI, które określono mianem najbardziej wszechstronnego małego „sportowca”. Według testujących Polo GTI ma świetne osiągi i skuteczne hamulce oraz oferuje sporo miejsca pasażerom. Drugie miejsce przypadło Mini Cooper S, który daje z testowanej trójki najwięcej przyjemności z jazdy. Audi A1, choć jest bardzo dopracowanym samochodem, przegrało test „Motoru” głównie z uwagi na cenę.