VW stworzył model up!, kompaktowy, miejski samochód dla 4 osób. Z długością 3,54 metra i szerokością 1,64 metra up! należy do najmniejszych czteroosobowych samochodów. Jego wysokość to 1,48 metra. Na długość auta składają się zaskakująco małe zwisy przedni i tylny i bardzo długi rozstaw osi (2,42 metra). Taki układ nadwozia pozwala maksymalnie wykorzystać przestrzeń. W tym kompaktowym samochodzie, może podróżować kierowca, pasażer siedzący z przodu i dwóch pasażerów z tyłu. O dużej ilości miejsca w up! świadczy chociażby jego bagażnik: 251 litrów to znacznie powyżej średniej w tej klasie aut. Po całkowitym złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta nawet do 951 litrów.
Przeczytaj koniecznie: Volkswagen Up. Wkrótce debiut „malucha” VW. VIDEO
Sprzedaż rozpocznie się w grudniu. W pierwszej kolejności VW up! pojawi się w Europie, potem sukcesywnie w innych krajach na kolejnych kontynentach. Zależnie od budżetu i potrzeb będzie można wybrać jedną z trzech wersji. Podstawowa to take up!, druga wersja, zorientowana na komfort to move up! i najwyższa: high up!. W momencie wprowadzania na rynek dostępne będą dodatkowo dwa wyjątkowe modele bazujące na wersji high up!, mianowicie up! black i up! white. Wnętrze VW up! zostało zaprojektowane przejrzyście. Interesująca jest Dash Pad, czyli deska rozdzielcza z elementami obsługowymi przed kierowcą i pasażerem. W zależności od wersji wyposażenia jest ona pokryta lakierem dekoracyjnym lub w kolorze nadwozia.
Patrz także: VW Touran. Potrafi niemiło zaskoczyć
W modelu up! zadebiutuje nowa generacja trzycylindrowych silników benzynowych. Mają one moce: 60 KM i 75 KM. Średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion Technology (m.in. system Start-Stop) wynosi 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM). Oba 1-litrowe silniki emitują poniżej 100 g/km CO2. W późniejszym terminie ofertę wzbogaci silnik zasilany gazem o mocy 68 KM. Średnie zużycie gazu wynosi 3,2 kg/100 km i odpowiada wartości CO2 na poziomie 86 g/km. Na 2013 rok zaplanowany jest także up! z napędem elektrycznym. VW up!, to pierwszy „maluch” z funkcją awaryjnego hamowania w ruchu miejskim, które jest nowym rozwiązaniem technologicznym w dziedzinie bezpieczeństwa. Aktywuje ono automatycznie przy prędkości poniżej 30 km/h i za pomocą czujnika laserowego rozpoznaje niebezpieczeństwo kolizji. Zależnie od prędkości i sytuacji funkcja hamowania awaryjnego może zminimalizować skutki wypadku, a w niektórych przypadkach pozwoli nawet uniknąć zderzenia.
>>> VW Fox 2006 r. - cena od 15 tys. zł
Ciekawą nowością w VW up! jest system maps + more – Personal Infotainment Device (PID). Rozwiązanie to zostało opracowane specjalne dla modelu up! PID pozwala na utrzymanie systemu nawigacyjnego, telefonicznego, informacyjnego i muzycznego na możliwie jak najniższym poziomie cenowym. Razem z Navigon, producentem systemów nawigacyjnych, powstało rozwiązanie – maps + more. Inaczej niż wiele podobnych systemów, maps + more łączy się z siecią wewnętrzną samochodu. Z jednej strony można sterować nawigacją, telefonem, i radiem przy użyciu ekranu dotykowego PID, mocowanego nad konsolą środkową; z drugiej strony na ekranie tym wyświetlane są ważne informacje dotyczące samochodu, na przykład z systemu ParkPilot (odległość od przeszkód). Aplikacje opracowane specjalnie dla up! pozwalają rozszerzyć spektrum funkcji maps + more odpowiednio do potrzeb.