W tych brykach rozpoznasz polskiego playboya. Wyniki plebiscytu Samochód Roku Playboya 2014

2014-02-05 18:18

Jak co roku, Magazyn "Playboy" zorganizował konkurs na Najlepsze Samochody Playboya. W jego 22. edycji jury wybrało najpiękniejsze, najnowocześniejsze i najbardziej luksusowe pojazdy. Jakie auta zwyciężyły w poszczególnych kategoriach?

"Playboy" doskonale wie, że auta i kobiety są najważniejsze w życiu każdego mężczyzny. Z tego powodu polska edycja popularnego magazynu dla panów, poza prezentowaniem na swoich łamach pięknych dziewcząt, stworzyła ranking najlepszych aut dla playboya. Jury w składzie: Włodzimierz Zientarski, Krzysztof Hołowczyc, Andrzej Borowczyk, Andrzej Koper oraz Rafał Jemielita, wybrało najlepsze pojazdy.

Auto sportowe - Mercedes-Benz A45 AMG

Do jego napędu posłużył 2-litrowy silnik turbo o mocy 360 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest to najmocniejsza 4-cylindrowa jednostka na świecie, pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności - 181 KM. W tym aspekcie kompaktowy model A45 AMG przewyższa nawet najmocniejsze auta sportowe, a jednocześnie spełnia normę emisji spalin Euro 6.

Auto dla twar­dzie­la - Ford Mu­stang

Ikona motoryzacji, wyzwalająca prawdziwe emocje. Od czasu debiutu w 1964 roku sprzedano do tej pory ponad 9 milionów egzemplarzy tego kultowego samochodu. W sprzedaży w Europie najnowsza generacja Mustanga dostępna będzie z dwiema jednostkami napędowymi: 5-litrowym V8 o mocy 426 KM, a także silnikiem 2.3 litra EcoBoost o mocy 309 KM.

Auto z sek­sem - Ma­se­ra­ti Ghi­bli

Włoski samochód o niebywałym wdzięku. Ghibli jako pierwsze auto ze stajni Maserati może mieć pod maską silnik diesla. W najnowszym sedanie rodem z Włoch zastosowano Maserati Active Sound, który dba o odpowiednie brzmienie układu wydechowego.

Auto na co dzień - Mazda 3

Fani hatchbacków z pewnością docenią atrakcyjną stylistykę nowej Mazdy 3. Japonka jest szykowna i bardzo nowoczesna. Jej ceny rozpoczynają się w Polsce od nieco ponad 60 tys. zł. Seryjnie auto wyposażono w system i-stop, a mocniejsza wersja silnika 2.0 posiada także układ odzyskiwania energii z hamowania i-ELOOP. Do użytku codziennego w sam raz.

Na szczy­tach tech­no­lo­gii - BMW i3

Auto wyglądające jak concept car, jest tak naprawdę samochodem seryjnym. Futurystyczny wygląd pierwszego elektrycznego BMW nie wszystkim przypadnie do gustu, jednak trzeba przyznać, że użyta w nim technologia robi wrażenie. Zasięg ekologicznego autka to 130-160 km.

Znak cza­sów - In­fi­ni­ti Q 50

Model wyznaczający nowy kierunek w stylistyce japońskiego producenta. Auto wyposażono w silnik 3.7-litra o mocy 328 KM i 365 Nm momentu obrotowego. Dostępna jest też hybryda, składająca się z motoru benzynowego 3.5 V6 (302 KM, 350 Nm) oraz silnika elektrycznego (67 KM, 270 Nm). Łączna moc to 360 KM.

Su­per­sport - Nis­san GTR /Nismo

Samochód sportowy bliski perfekcji. Model po liftingu osiąga pierwszą "setkę" w niewiarygodnym czasie 2.7 sekundy. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że z powodu olbrzymiego zainteresowania pierwsi polscy klienci zdecydowani na zakup tego wyczynowego samochodu musieli czekać na jego odbiór aż 1,5 roku od chwili złożenia zamówienia.

Luk­sus i sport - Audi RS6 Avant

Jedno z najszybszych kombi dostępnych na rynku, w dodatku ulubieniec firm tuningowych. Szukający sportowego samochodu o walorach użytkowych bez wątpienia powinni przyjrzeć się temu autu. Za napęd służy jednostka 4.0 TFSI V8, wyposażona w podwójne turbodoładowanie.



Auto dla mło­de­go Play­boya - Peu­ge­ot 208 GTI

Najmniejszy Peugeot nawiązuje do swojego sportowego przodka - modelu 205 GTI, uznawanego za jednego z najbardziej udanych hot-hatchy. Silnik 208-ki dysponuje mocą 200 KM i 275 Nm momentu obrotowego. Napęd na przednie koła przenoszony jest za pośrednictwem 6-stopniowej, skrzyni manualnej.



Styl i pięk­no – Rolls-Roy­ce Wra­ith

Nazwy Wraith Rolls Royce użył po raz pierwszy w 1938 roku. Ten unikalny samochód o nadwoziu fastback jest najbardziej sportowym modelem brytyjskiej marki. Pod jego maską znalazło się 6.6-litrowe, podwójnie doładowanie V12 o mocy 632 KM i maks. momencie obrotowym 800 Nm.



Auto dla ro­dzi­ny Play­boya - Skoda Octa­via RS

Trzecie wcielenie Octavii RS jest najmocniejszą seryjnie produkowaną Skodą w dotychczasowej historii marki. Potencjalny klient ma do wybory dwa silniki - benzynowy 2.0 TSI turbo o mocy 220 KM oraz wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 184 KM.



Auto na każdą drogę - Sub­a­ru Fo­re­ster

Japońska marka słynie z niezwykle skutecznego napędu na cztery koła, podobnie jak z legendarnych jednostek typu bokser. Choć wygląd samochodów z plejadą gwiazd na masce budzi często mieszane uczucia, to Foresterowi nie można odmówić dzielności w terenie, którą przewyższa często dużo droższą konkurencję.



Auto dla dziew­czy­ny Play­boya - To­yo­ta RAV4

Obchodzący właśnie swoje 20-lecie japoński SUV cieszy się niezwykłym zainteresowaniem na europejskim rynku. Duży prześwit sprawdza się znakomicie nie tylko w terenie, ale i w miejskiej dżungli. Auto w stosunku do poprzedniej wersji nabrało wyraźniejszych kształtów, urosło i stało się jeszcze bardziej rodzinne. Jeśli chodzi o wybór SUV-a dla rodziny, to RAV4 jest już klasyką gatunku.



Sa­mo­cho­du Roku Play­boya 2014 - Alfa Romeo 4C

Dostępne w Polsce za około ćwierć miliona złotych włoskie coupe zdeklasowało resztę rywali swoją piękną stylistyką. Wielkim plusem dla fanów sportowych emocji jest brak mocno ingerujących w zachowanie samochodu systemów wspomagających. Co ciekawe sportowy wóz ze Słonecznej Italii nie posiada nawet wspomagania kierownicy.