Tunel drogowy w Lalikach

i

Autor: GDDKiA Tunel drogowy w Lalikach

W tych miejscach kierowcy pojadą pod ziemią. W Polsce buduje się coraz więcej tuneli

2019-05-13 10:19

Infrastruktura drogowa w Polsce systematycznie się zmienia, a prace prowadzone na zróżnicowanym terenie sprawiają, że coraz częściej podejmowane są decyzje o budowie tuneli. Obecnie na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA jest tylko jeden tunel o długości przekraczającej 500 m. Dzięki prowadzonym pracom projektowym, przetargom i realizowanym kontraktom, w ciągu najbliższych lat łączna długość tuneli wzrośnie do blisko 27 km.

Do niedawna w Polsce podziemna infrastruktura drogowa właściwie nie istniała. W 2010 roku oddano do ruchu odcinek drogi ekspresowej S1 Szare - Laliki (trasa z Bielska do granicy ze Słowacją), który liczy 678 m i jest tunelem dwukierunkowym z równoległym tunelem ewakuacyjnym. Inwestycja ta kosztowała ponad 391 milionów złotych i była pierwszym pozamiejskim tunelem drogowym, który został wyposażony m.in. w nowoczesne systemy monitorujące i przeciwpożarowe.

Zobacz też: Asfalt na pierwszych fragmentach nowej zakopianki

Tunel drogowy w Lalikach

i

Autor: GDDKiA Tunel drogowy w Lalikach

Kolejne tunele w budowie

Obecnie w realizacji w systemie projektuj i buduj są tunele o łącznej długości 10,5 km.

1. Tunel drogowy pod Ursynowem w ciągu budowanej drogi S2 - Południowa Obwodnica Warszawy na odc. w. Puławska - w. Przyczółkowa 

- długość 2 335 m,
- przekrój poprzeczny - dwie nawy, w każdej trzy pasy ruchu + pas awaryjny,
- metoda drążenia - odkrywkowa,
- planowana data oddania do ruchu: sierpień 2020 r.

Tunel drogowy pod Ursynowem

i

Autor: GDDKiA Tunel drogowy pod Ursynowem

2. Tunel drogowy pod masywem Luboń Mały w ciągu budowanej drogi ekspresowej S7 Kraków - Rabka Zdrój na odc. Naprawa - Skomielna Biała

- długość 2 057 m,
- przekrój poprzeczny - dwie nawy, w każdej trzy pasy ruchu (bez pasów awaryjnych) - zatoki postojowe w połowie długości obu naw o wymiarach 40,0 m x 2,5 m,
- metoda drążenia - metoda współczesna, wykorzystująca metody górnicze,
- planowana data oddania do ruchu: marzec 2021 r.

Tunel S7 Lubień - Rabka

i

Autor: GDDKiA Tunel S7 Lubień - Rabka

3. Tunel drogowy połączenie wysp Uznam i Wolin w ciągu drogi krajowej nr 3  

- długość ok. 2 324 m,
- przekrój poprzeczny - jedna nawa, dwa pasy ruchu + opaski zewnętrzne,
- planowana data oddania do ruchu: wrzesień 2022 r.

4. Tunele drogowe w ciągu budowanej drogi S52 - Północna Obwodnica Krakowa na odc. w. Modlnica - w. Kraków Mistrzejowice

Tunel I

- długość ok. 870 m,
- przekrój poprzeczny - dwie nawy, w każdej trzy pasy ruchu + pas awaryjny.

Tunel II

- długość ok. 661 m,
- przekrój poprzeczny - dwie nawy, w każdej trzy pasy ruchu + pas awaryjny,
- planowana data oddania obu tuneli do ruchu: lipiec 2023 r.

Tunele drogowe w Krakowie

i

Autor: GDDKiA Tunele drogowe w Krakowie

5. Tunel drogowy w Starych Bogaczowicach w ciągu budowanej droga S3 Legnica (A4) - Lubawka na odc. w. Bolków - w.  Kamienna Góra Północ (bez węzła)

- jedna nawa będzie miała długość 2 273 m, a druga 2 300 m,
- przekrój poprzeczny - dwie nawy, w każdej dwa pasy ruchu + pas awaryjny,
- planowana data oddania do ruchu: sierpień 2023 r.
- Tunelowa przyszłość - przetarg i przygotowanie

Tunel drogowy w Starych Bogaczowicach

i

Autor: GDDKiA Tunel drogowy w Starych Bogaczowicach

Obecnie w trakcie postępowania przetargowego są tunele drogowe w ramach budowy obejścia Węgierskiej Górki w ciągu drogi ekspresowej S1 Bielsko Biała-Żywiec-Zwardoń na odc. Przybędza - Milówka (obejście Węgierskiej Górki)

Tunel I

- jezdnia prawa - kierunek Zwardoń, długość 834 m,   
- jezdnia lewa - kierunek Żywiec, długość 807,08 m.

Tunel II

- jezdnia prawa - kierunek Zwardoń, długość 984 m,
- jezdnia lewa - kierunek Żywiec, długość 974,96 m,
- przekrój poprzeczny  - dwie nawy, w każdej dwa pasy ruchu bez pasów awaryjnych,
- planowana data oddania do ruchu: 2022 r.

tunele drogowe w ramach budowy obejścia Węgierskiej Górki

i

Autor: GDDKiA tunele drogowe w ramach budowy obejścia Węgierskiej Górki

W trakcie przygotowania i prac koncepcyjnych są tunele drogowe o łącznej długości 13,5 km

1. Tunele drogowe w ciągu drogi ekspresowej S19 Rzeszów - Barwinek na odc. w. Rzeszów Południe - w.  Babica 

- długość 2 025 m,
- przekrój poprzeczny - dwie nawy, w każdej dwa pasy ruchu + opaski bezpieczeństwa,
- planowane lata realizacji: 2020-2025.


2. Tunele drogowe w ciągu drogi S19 Rzeszów - Barwinek na odc. w. Babica - w. Domaradz   

- tunel I - długość 1 730 m,
- tunel II - długość 1 590 m,
- tunel III - długość 1 240 m,
- przekrój poprzeczny - dwie nawy, w każdej dwa pasy ruchu + pas awaryjny,
- planowane lata realizacji: 2021-2025/2026.

Tunele drogowe w ciągu drogi ekspresowej S19 Rzeszów - Barwinek

i

Autor: GDDKiA Tunele drogowe w ciągu drogi ekspresowej S19 Rzeszów - Barwinek

3. Tunele drogowe w ciągu drogi ekspresowej S7 Płońsk (S10) - Warszawa (S8) na odc. Czosnów - Warszawa (S8)   

- długość 1 000 m - dzielnica Bielany,
- długość 1 123 m - dzielnica Bemowo,
- przekrój poprzeczny - dwie nawy, w każdej cztery pasy ruchu + pas awaryjny,
- planowane lata realizacji: 2022-2024.

Tunele drogowe w ciągu drogi ekspresowej S7 Płońsk (S10) - Warszawa (S8)

i

Autor: GDDKiA Tunele drogowe w ciągu drogi ekspresowej S7 Płońsk (S10) - Warszawa (S8)

4. Tunel drogowy w ciągu drogi ekspresowej S6 - Zachodnie Drogowe Obejście Miasta Szczecina   

- długość ok. 3 130 m,
- przekrój poprzeczny - dwie nawy, w każdej dwa pasy ruchu bez pasa awaryjnego
- planowany system realizacji PPP.

Tunel drogowy w ciągu drogi ekspresowej S6 - Zachodnie Drogowe Obejście Miasta Szczecina

i

Autor: GDDKiA Tunel drogowy w ciągu drogi ekspresowej S6 - Zachodnie Drogowe Obejście Miasta Szczecina

5. Tunel drogowy w miejscowości Bardo w ciągu drogi krajowej nr 8 (projektowana S8) na odcinku Wrocław (Magnice) - Kłodzko   wraz z budową obwodnicy miejscowości 

- długość 1 669 m,
- planowane lata realizacji: 2021-2025.

Tunel drogowy w miejscowości Bardo w ciągu drogi krajowej nr 8

i

Autor: GDDkiA Tunel drogowy w miejscowości Bardo w ciągu drogi krajowej nr 8
Tunel drogowy w Lalikach

i

Autor: GDDKiA Tunel drogowy w Lalikach

Nasi Partnerzy polecają