Nowe stacje ładowania samochodów elektrycznych pojawią się przy trzech autostradach i trzech drogach ekspresowych. Przetarg dotyczył 36 MOP-ów kategorii I w ciągu autostrady A1 (Toruń - Tuszyn oraz Sośnica - Gorzyczki), A2 (Konin - Warszawa), A4 (Jędrzychowice - Krzyżowa, Wrocław - Katowice oraz Kraków - Korczowa), drogi ekspresowej S3 (Szczecin - Gorzów Wielkopolski), S7 (Elbląg - Kielce), S8 (Zambrów - Ostrów Mazowiecka oraz Wrocław - Kępno).
Warto to wiedzieć: Ułatwienie dla właścicieli aut elektrycznych? Takie naklejki będą teraz obowiązkowe!
Oferty na budowę złożyło konsorcjum firm EKOEN (lider) i Ekoenergetyka - Polska (partner), a także samodzielnie firma GreenWay Polska. Zleceniodawca zastrzegł minimalną wysokość półrocznego Czynszu Dzierżawnego dla części lokalizacji w wysokości 5840 zł netto, a dla pozostałych lokalizacji 2920 zł netto. Oferenci zaproponowali czynsz od 6010 do 18 000 zł (netto) i od 3510 do 7000 zł dla drugiej części lokalizacji. Obecnie komisja przetargowa analizuje pod kątem formalnym i merytorycznym treść złożonej dokumentacji przez oferentów.
Przybywa stacji ładowania na drogach krajowych
Punkty ładowania pojazdów elektrycznych działają obecnie na 17 MOP-ach ulokowanych przy autostradach i drogach ekspresowych zarządzanych przez GDDKiA. W realizacji są punkty ładowania na kolejnych 23 MOP-ach kategorii I. Dla przypomnienia, w drugiej połowie 2020 roku GDDKiA udostępniło kierowcom m.in. dwa punkty ładowania na Miejscu Obsługi Podróżnych Wierzbnik oraz MOP-ie Jankowice Wielkie, oba w ciągu autostrady A4. Od listopada 2020 roku kierowcy mogą korzystać również ze stacji na MOP Jonas Południe (kierunek Warszawa) w ciągu S8. W styczniu 2021 r. udostępniono drugą stację na dolnośląskim odcinku S8, tym razem na MOP Jonas Północ (kierunek Wrocław).