W 2001 roku Citroen zademonstrował model C3, który z racji łukowatej bryły nadwozia był postrzegany jako nawiązanie stylizacyjne do słynnego 2CV. W rzeczywistości jednak C3 rozpoczyna zupełnie nowy rozdział w historii Citroena i obecnie plasuje się między modelami C2 (następca saxo) i C4 (następca xsary). W gamie C3 występuje wersja Pluriel o ciekawej konstrukcji składanego dachu. Dach można zsunąć do tyłu i całkowicie zdemontować, aby w ten sposób otrzymać auto z nadwoziem typu Roadster. W 2005 roku auto przeszło zabieg faceliftingu, w palecie silników z rodziny HDI pojawił się 110-konny motor z filtrem cząstek stałych.
I w górę, i w dół
W ostatnim raporcie niemieckiego TUV-u "trójka" Citroena pod względem niezawodności, w kategorii do trzech lat, wypada poniżej średniego poziomu, natomiast w grupie pojazdów cztero- i pięcioletnich powyżej przeciętnego pułapu. Największe zastrzeżenia dotyczą słabego wykonania oraz nieszczelnego składanego dachu w wersji Pluriel. Poza tym w C3 zawodzi elektryka - od uszkodzeń alternatorów i układów elektrycznego sterowania szybami aż po niedomagania układów zarządzania pracą silników.
Zmienne nastroje
- Kupujący ten model Citroena w krajowych salonach najczęściej wybierali egzemplarze napędzane silnikami benzynowymi o pojemności 1,1 l lub 1,4 l. Z kolei na rynku wtórnym, szczególnie w ostatnich latach, znacząco rośnie, głównie za sprawą prywatnego importu, popularność wersji wysokoprężnych z motorami HDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Common Rail.
Citroen c3 - dane techniczne
Rodzaj nadwozia: hatchback (5d)
Wymiary nadwozia:
długość 3850 mm
szerokość 1670 mm
wysokość 1520 mm
Rozstaw osi: 2460 mm
Rozstaw kół:
przód/tył 1440/1440 mm
None
Pojemność bagażnika: 305/1310 l
Napęd na koła: przednie
Silniki:
benzynowe: 1,1/60 KM, 1,4/75 KM, 1,4/88/92 KM, 1,6/110 KM
wysokoprężne: 1,4HDI/68/70 KM, 1,4HDI/90 KM, 1,6HDI/92/110 KM