Początkowe kłopoty z nazwą w żadnym stopniu nie zaszkodziły małemu fiacikowi na rynku, bo auto od razu się spodobało. Jego zalety nie uszły uwadze jurorom konkursu Car Of The Year, którzy przyznali mu prestiżowy tytuł Samochodu Roku 2004. Rok po premierze w ofercie pojawiła się odmiana z napędem na cztery koła, a w 2005 roku paleta silników wzbogaciła się o od dawna oczekiwaną wersję wysokoprężną.
Zawodna elektronika
W ostatnim raporcie niemieckiego Tuv-u specjaliści badający występowanie usterek w samochodach stwierdzają, że to auto byłoby dużo bardziej bezawaryjne, gdyby nie jego problemy z elektroniką. Dotyczą one systemu zarządzania pracą silnika oraz układu immobilizera. Ponadto w egzemplarzach z produkcji do 2004 awariom ulegał potencjometr przepustnicy. Z tego okresu pochodzą również kłopoty z pompą paliwową. Inne typowe usterki związane są z uszkodzeniami przewodów wodnych w układzie chłodzenia i kabli zapłonowych.
Wybór większości
- Od momentu kiedy panda drugiej generacji pojawiła się na rynku do chwili obecnej, najbardziej popularną jej wersją silnikową jest ta wyposażona w czterocylindrowy, ośmiozaworowy motor zasilany benzyną o pojemności 1,1 l. Zdecydowanie mniejszym zainteresowaniem ze strony użytkowników cieszą się pozostałe jednostki benzynowe oraz nowoczesny diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Common Rail.