W większym skrócie ford focus

2008-08-26 4:00

Jest wiele powodów do jego zakupu.

Zmiana warty u forda

Po trzydziestu latach istnienia na rynku escorta Ford w 1998 roku przedstawił jego następcę o nazwie focus. Zmiana nazwy miała podkreślać, że nie jest to kolejna generacja escorta, ale zaprojektowane od podstaw zupełnie nowe auto.

Rynek bardzo dobrze przyjął focusa, a jego liczne walory znalazły odzwierciedlenie w przyznanym mu prestiżowym tytule Samochodu Roku 1999. Był to bodajże pierwszy europejski samochód, który pod względem niezawodności badanej przez niemiecki TUV pokonał auta japońskie. Focus - podobnie jak escort - może poszczycić się wieloma sukcesami rajdowymi. W 2004 roku zaprezentowano focusa drugiej generacji.

Rysy na wizerunku

Focus jak do tej pory potwierdza, że należy do grupy aut o ponadprzeciętnej niezawodności. Ilustrują to statystyki niemieckiego TUV. Do ideału jeszcze jednak mu sporo brakuje. Jeśli chodzi o typowe usterki, to niemieccy warsztatowcy na pierwszym planie wymieniają podatne na korozję drzwi, zwłaszcza w obrębie ich krawędzi, przyspieszone zużycie łożysk w piastach kół oraz niedomagania stabilizatora. Notuje się również przypadki drogich w naprawie uszkodzeń skrzyń biegów.

Importowane diesle

Robert Grzelec, dyrektor ds. technicznych w firmie Auto Plaza, ASO Ford

W początkowym okresie sprzedaży focusa pierwszej generacji największą popularnością na naszym rynku cieszył się silnik benzynowy 1,6 l. Później klienci zaczęli bardziej interesować się mocniejszą jednostką o pojemności 1,8 l. Natomiast jeśli chodzi o występujące obecnie na rynku wtórnym wersje wysokoprężne tego modelu, to w przeważającej większości pochodzą one z prywatnego importu.

Ford focus - dane techniczne
Rodzaj nadwozia: hatchback (3d, 5d), sedan, kombi

Wymiary nadwozia:
długość: 4178 mm
szerokość: 1702 mm
wysokość: 1481 mm (wersja htb)
Pojemność bagażnika: 350/1210 l
Rozstaw osi: 2615 mm
Rozstaw kół (przód/tył): 1484/1477 mm
Napęd na koła: przednie

Silniki:
benzynowe: 1,4/75 KM, 1,4/80 KM, 1,6/100 KM, 1,6Ti-VCT/115, 1,8/115 KM, 2,0/130 KM, 2,0/145 KM, 2,0/173 KM
wysokoprężne: 1,8 Di/75 KM, 1,8 TDDi/90 KM, 1,8 TDCi/100 KM/115 KM, 1,6 TDCi/109 KM, 2,0 TDCi/136 KM

FOCUS DO KUPIENIA W POLSCE I W NIEMCZECH

  MODEL  ROK  PRZEBIEG (tys. km)  SILNIK (poj./moc)  WYPOSAŻENIE dodatkowe  cena
POLSKA 1,6  02  150  1,6/100  4 pod., ABS, alarm, centr. zam., el. lust. i szyby, klim.,  16 700
1,6  02  65  1,6/100  2 pod., ABS, centr. zam., el. lust. i szyby, klim., radio  19 900
1,8TDDi  02  125  1,8/90  4 pod., ABS, centr. zam., el. lust. i szyby, klim., radio  21 900
1,8  02  118  1,8/115  4 pod., ABS, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, klim., CD  22 900
2,0  02  75  2,0/130  4 pod., ABS, alarm, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, klim.  23 500
1,8TDCi  02  130  1,8/115  4 pod., ABS, alarm, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, klim.  24 500
1,8TDDi  02  165  1,8/90  4 pod., ABS, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, klim., CD  26 500
1,8TDCi  02  150  1,8/115  4 pod., ABS, alarm, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, klim.  28 000
NIEMCY 1,8  02  148  1,8/115  4 pod., ABS, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, klim.  13 200
1,8TDCi  02  180  1,8/115  4 pod., ABS, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, hak, klim.  16 500
1,6  02  103  1,6/100  4 pod., ABS, alu., centr. zam., el. szyby, klim., komp., CD  19 400
2,0  02  96  2,0/130  4 pod., ABS, ASR, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, klim.  22 100
1,8TDCi  02  103  1,8/115  4 pod., ABS, alu., centr. zam., el. szyby, klim., radio  24 700
1,8  02  32  1,8/115  4 pod., ABS, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, klim., CD  26 400
ST170  02  90  2,0/173  4 pod., ABS, ESP, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, szyber.  27 900
2,0  02  55  2,0/130  4 pod., ABS, ESP, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, ksen.  31 000
Nasi Partnerzy polecają