Zmiana warty u forda
Po trzydziestu latach istnienia na rynku escorta Ford w 1998 roku przedstawił jego następcę o nazwie focus. Zmiana nazwy miała podkreślać, że nie jest to kolejna generacja escorta, ale zaprojektowane od podstaw zupełnie nowe auto.
Rynek bardzo dobrze przyjął focusa, a jego liczne walory znalazły odzwierciedlenie w przyznanym mu prestiżowym tytule Samochodu Roku 1999. Był to bodajże pierwszy europejski samochód, który pod względem niezawodności badanej przez niemiecki TUV pokonał auta japońskie. Focus - podobnie jak escort - może poszczycić się wieloma sukcesami rajdowymi. W 2004 roku zaprezentowano focusa drugiej generacji.
Rysy na wizerunku
Focus jak do tej pory potwierdza, że należy do grupy aut o ponadprzeciętnej niezawodności. Ilustrują to statystyki niemieckiego TUV. Do ideału jeszcze jednak mu sporo brakuje. Jeśli chodzi o typowe usterki, to niemieccy warsztatowcy na pierwszym planie wymieniają podatne na korozję drzwi, zwłaszcza w obrębie ich krawędzi, przyspieszone zużycie łożysk w piastach kół oraz niedomagania stabilizatora. Notuje się również przypadki drogich w naprawie uszkodzeń skrzyń biegów.
Importowane diesle
Robert Grzelec, dyrektor ds. technicznych w firmie Auto Plaza, ASO Ford
W początkowym okresie sprzedaży focusa pierwszej generacji największą popularnością na naszym rynku cieszył się silnik benzynowy 1,6 l. Później klienci zaczęli bardziej interesować się mocniejszą jednostką o pojemności 1,8 l. Natomiast jeśli chodzi o występujące obecnie na rynku wtórnym wersje wysokoprężne tego modelu, to w przeważającej większości pochodzą one z prywatnego importu.
Ford focus - dane techniczne
Rodzaj nadwozia: hatchback (3d, 5d), sedan, kombi
Wymiary nadwozia:
długość: 4178 mm
szerokość: 1702 mm
wysokość: 1481 mm (wersja htb)
Pojemność bagażnika: 350/1210 l
Rozstaw osi: 2615 mm
Rozstaw kół (przód/tył): 1484/1477 mm
Napęd na koła: przednie
Silniki:
benzynowe: 1,4/75 KM, 1,4/80 KM, 1,6/100 KM, 1,6Ti-VCT/115, 1,8/115 KM, 2,0/130 KM, 2,0/145 KM, 2,0/173 KM
wysokoprężne: 1,8 Di/75 KM, 1,8 TDDi/90 KM, 1,8 TDCi/100 KM/115 KM, 1,6 TDCi/109 KM, 2,0 TDCi/136 KM
FOCUS DO KUPIENIA W POLSCE I W NIEMCZECH |
||||||
MODEL | ROK | PRZEBIEG (tys. km) | SILNIK (poj./moc) | WYPOSAŻENIE dodatkowe | cena | |
POLSKA | 1,6 | 02 | 150 | 1,6/100 | 4 pod., ABS, alarm, centr. zam., el. lust. i szyby, klim., | 16 700 |
1,6 | 02 | 65 | 1,6/100 | 2 pod., ABS, centr. zam., el. lust. i szyby, klim., radio | 19 900 | |
1,8TDDi | 02 | 125 | 1,8/90 | 4 pod., ABS, centr. zam., el. lust. i szyby, klim., radio | 21 900 | |
1,8 | 02 | 118 | 1,8/115 | 4 pod., ABS, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, klim., CD | 22 900 | |
2,0 | 02 | 75 | 2,0/130 | 4 pod., ABS, alarm, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, klim. | 23 500 | |
1,8TDCi | 02 | 130 | 1,8/115 | 4 pod., ABS, alarm, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, klim. | 24 500 | |
1,8TDDi | 02 | 165 | 1,8/90 | 4 pod., ABS, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, klim., CD | 26 500 | |
1,8TDCi | 02 | 150 | 1,8/115 | 4 pod., ABS, alarm, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, klim. | 28 000 | |
NIEMCY | 1,8 | 02 | 148 | 1,8/115 | 4 pod., ABS, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, klim. | 13 200 |
1,8TDCi | 02 | 180 | 1,8/115 | 4 pod., ABS, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, hak, klim. | 16 500 | |
1,6 | 02 | 103 | 1,6/100 | 4 pod., ABS, alu., centr. zam., el. szyby, klim., komp., CD | 19 400 | |
2,0 | 02 | 96 | 2,0/130 | 4 pod., ABS, ASR, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, klim. | 22 100 | |
1,8TDCi | 02 | 103 | 1,8/115 | 4 pod., ABS, alu., centr. zam., el. szyby, klim., radio | 24 700 | |
1,8 | 02 | 32 | 1,8/115 | 4 pod., ABS, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, klim., CD | 26 400 | |
ST170 | 02 | 90 | 2,0/173 | 4 pod., ABS, ESP, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, szyber. | 27 900 | |
2,0 | 02 | 55 | 2,0/130 | 4 pod., ABS, ESP, alu., centr. zam., el. lust. i szyby, ksen. | 31 000 |