W większym skrócie mazda 323

2009-02-10 8:00

Tego modelu u nas zachwalać nie trzeba

Numer eksportowy

Historia jednego z najbardziej popularnych modeli mazdy na naszym rynku sięga 1977 roku, kiedy auto znane na japońskim rynku jako familia w wydaniu eksportowym otrzymało słynne i legendarne już dzisiaj oznaczenie 323. Auto miało jeszcze klasyczny układ napędowy. W 1980 roku nowa generacja 323 miała już napęd na przednie koła. W 1998 roku zaprezentowano następną, szóstą generację tego modelu, jak zwykle z kilkoma rodzajami nadwozi. Dwa lata później auto poddano zabiegom tzw. faceliftingu. W gamie silników pojawiły się nowe motory. Okazało się, że była to ostatnia, przynajmniej do tej pory, generacja oznaczona symbolem 323. W 2003 wszedł nowy model, ale już pod nazwą mazda 3.

Ponadprzeciętny

W najnowszym raporcie niemieckiego TUV-u na temat niezawodności aut ostatnia generacja modelu 323 w każdej grupie wiekowej wypada pod tym względem nieznacznie powyżej średniego pułapu. Do typowych przypadłości trapiących ten model Mazdy należą uszkodzenia silników w wyniku pęknięcia paska rozrządu lub przepalenia uszczelki głowicy, spowodowane korozją awarie pompy paliwa czy defekty alternatora. Elementami, na które narzekają użytkownicy, są również uszczelki drzwiowe.

Diesle z importu

Marek Siennicki, dyrektor obsługi posprzedażnej w firmie Mazda Motor Poland

- Ostatnia generacja modelu 323 była sprzedawana w oficjalnej krajowej sieci. Auta oferowano tylko w wersjach benzynowych. Największą popularnością cieszył się początkowo motor 1,5 l, a potem silnik 1,6 l. Natomiast w imporcie prywatnym tego modelu w ostatnich latach obserwuje się wyraźną dominację wersji wysokoprężnych napędzanych dwulitrowym dieslem.

Mazda 323 - dane techniczne

Rodzaj nadwozia: hatchback (3d, 5d), sedan

Wymiary nadwozia:
długość 4250 mm
szerokość 1705 mm
wysokość 1410 mm
Rozstaw osi: 2610 mm
Rozstaw kół: przód/tył 1470/1470 mm
Pojemność bagażnika: 355 l
Napęd na koła: przednie

Silniki:
benzynowe: 1,3/73/75 KM, 1,5/88 KM, 1,6/98 KM, 1,8/114 KM, 2,0/130 KM
wysokoprężne: 2,0D/71 KM, 2,0TD/90 KM, 2,0DITD/101 KM

MAZDA 323 Do KUPIENIA W POLSCE I W NIEMCZECH

  MODEL  ROK  PRZEBIEG (tys. km)  SILNIK (poj./moc)  WYPOSAŻENIE dodatkowe  cena
POLSKA 2,0DITD 01 150 2,0/101 4 pod. pow., ABS, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, klimatyzacja 16 500
2,0DITD 01 90 2,0/101 4 pod. pow., ABS, alarm, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, klimatyzacja, radio z CD 16 900
1,6 01 125 1,6/98 4 pod. pow., ABS, TCS, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, klimatyzacja, radio 17 900
2,0DITD 01 130 2,0/101 4 pod. pow., ABS, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, hak, klimatyzacja, radio z CD 18 400
2,0DITD 01 130 2,0/101 2 pod. pow., ABS, centr. zam., el. szyby, hak 19 300
1,6 01 180 1,6/98 2 pod. pow., ABS, alufelgi, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, klimatyzacja, radio z CD 20 000
2,0DITD 01 155 2,0/101 4 pod. pow., ABS, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, klimatyzacja, radio z CD 21 300
2,0DITD 01 100 2,0/101 4 pod. pow., ABS, alarm, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, hak, klimatyzacja, radio 22 900
NIEMCY 2,0DITD 01 180 2,0/101 2 pod. pow., ABS, centr. zam., radio 12 700
2,0DITD 01 280 2,0/101 2 pod. pow., ABS, centr. zam., el. szyby, hak, klimatyzacja, ogrz. postojowe 15 600
1,6 01 150 1,6/98 2 pod. pow., ABS, centr. zam., el. szyby, klimatyzacja, podgrz. fotele, radio 18 100
2,0DITD 01 160 2,0/101 4 pod. pow., ABS, alufelgi, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, klimatyzacja, radio z CD 22 100
1,3 01 110 1,3/73 4 pod. pow., ABS, centr. zam., el. szyby, klimatyzacja, radio 22 700
1,6 01 70 1,6/98 4 pod. pow., ABS, TCS, centr. zam., czujnik park., el. lusterka, el. szyby, hak, klim., radio 25 400
1,6 01 100 1,6/98 4 pod. pow., ABS, TCS, alufelgi, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, klimatyzacja, radio z CD 27 200
2,0 01 120 2,0/130 4 pod. pow., ABS, ESP, TCS, alufelgi, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, el. szyber., klim. 29 000
Nasi Partnerzy polecają