Numer eksportowy
Historia jednego z najbardziej popularnych modeli mazdy na naszym rynku sięga 1977 roku, kiedy auto znane na japońskim rynku jako familia w wydaniu eksportowym otrzymało słynne i legendarne już dzisiaj oznaczenie 323. Auto miało jeszcze klasyczny układ napędowy. W 1980 roku nowa generacja 323 miała już napęd na przednie koła. W 1998 roku zaprezentowano następną, szóstą generację tego modelu, jak zwykle z kilkoma rodzajami nadwozi. Dwa lata później auto poddano zabiegom tzw. faceliftingu. W gamie silników pojawiły się nowe motory. Okazało się, że była to ostatnia, przynajmniej do tej pory, generacja oznaczona symbolem 323. W 2003 wszedł nowy model, ale już pod nazwą mazda 3.
Ponadprzeciętny
W najnowszym raporcie niemieckiego TUV-u na temat niezawodności aut ostatnia generacja modelu 323 w każdej grupie wiekowej wypada pod tym względem nieznacznie powyżej średniego pułapu. Do typowych przypadłości trapiących ten model Mazdy należą uszkodzenia silników w wyniku pęknięcia paska rozrządu lub przepalenia uszczelki głowicy, spowodowane korozją awarie pompy paliwa czy defekty alternatora. Elementami, na które narzekają użytkownicy, są również uszczelki drzwiowe.
Diesle z importu
Marek Siennicki, dyrektor obsługi posprzedażnej w firmie Mazda Motor Poland
- Ostatnia generacja modelu 323 była sprzedawana w oficjalnej krajowej sieci. Auta oferowano tylko w wersjach benzynowych. Największą popularnością cieszył się początkowo motor 1,5 l, a potem silnik 1,6 l. Natomiast w imporcie prywatnym tego modelu w ostatnich latach obserwuje się wyraźną dominację wersji wysokoprężnych napędzanych dwulitrowym dieslem.
Mazda 323 - dane techniczne
Rodzaj nadwozia: hatchback (3d, 5d), sedan
Wymiary nadwozia:
długość 4250 mm
szerokość 1705 mm
wysokość 1410 mm
Rozstaw osi: 2610 mm
Rozstaw kół: przód/tył 1470/1470 mm
Pojemność bagażnika: 355 l
Napęd na koła: przednie
Silniki:
benzynowe: 1,3/73/75 KM, 1,5/88 KM, 1,6/98 KM, 1,8/114 KM, 2,0/130 KM
wysokoprężne: 2,0D/71 KM, 2,0TD/90 KM, 2,0DITD/101 KM
MAZDA 323 Do KUPIENIA W POLSCE I W NIEMCZECH |
||||||
MODEL | ROK | PRZEBIEG (tys. km) | SILNIK (poj./moc) | WYPOSAŻENIE dodatkowe | cena | |
POLSKA | 2,0DITD | 01 | 150 | 2,0/101 | 4 pod. pow., ABS, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, klimatyzacja | 16 500 |
2,0DITD | 01 | 90 | 2,0/101 | 4 pod. pow., ABS, alarm, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, klimatyzacja, radio z CD | 16 900 | |
1,6 | 01 | 125 | 1,6/98 | 4 pod. pow., ABS, TCS, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, klimatyzacja, radio | 17 900 | |
2,0DITD | 01 | 130 | 2,0/101 | 4 pod. pow., ABS, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, hak, klimatyzacja, radio z CD | 18 400 | |
2,0DITD | 01 | 130 | 2,0/101 | 2 pod. pow., ABS, centr. zam., el. szyby, hak | 19 300 | |
1,6 | 01 | 180 | 1,6/98 | 2 pod. pow., ABS, alufelgi, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, klimatyzacja, radio z CD | 20 000 | |
2,0DITD | 01 | 155 | 2,0/101 | 4 pod. pow., ABS, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, klimatyzacja, radio z CD | 21 300 | |
2,0DITD | 01 | 100 | 2,0/101 | 4 pod. pow., ABS, alarm, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, hak, klimatyzacja, radio | 22 900 | |
NIEMCY | 2,0DITD | 01 | 180 | 2,0/101 | 2 pod. pow., ABS, centr. zam., radio | 12 700 |
2,0DITD | 01 | 280 | 2,0/101 | 2 pod. pow., ABS, centr. zam., el. szyby, hak, klimatyzacja, ogrz. postojowe | 15 600 | |
1,6 | 01 | 150 | 1,6/98 | 2 pod. pow., ABS, centr. zam., el. szyby, klimatyzacja, podgrz. fotele, radio | 18 100 | |
2,0DITD | 01 | 160 | 2,0/101 | 4 pod. pow., ABS, alufelgi, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, klimatyzacja, radio z CD | 22 100 | |
1,3 | 01 | 110 | 1,3/73 | 4 pod. pow., ABS, centr. zam., el. szyby, klimatyzacja, radio | 22 700 | |
1,6 | 01 | 70 | 1,6/98 | 4 pod. pow., ABS, TCS, centr. zam., czujnik park., el. lusterka, el. szyby, hak, klim., radio | 25 400 | |
1,6 | 01 | 100 | 1,6/98 | 4 pod. pow., ABS, TCS, alufelgi, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, klimatyzacja, radio z CD | 27 200 | |
2,0 | 01 | 120 | 2,0/130 | 4 pod. pow., ABS, ESP, TCS, alufelgi, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, el. szyber., klim. | 29 000 |