Cechy szczególne
Jak przystało na markę, auto reprezentowało wysoki stopień bezpieczeństwa. Czterocylindrowe rzędowe jednostki benzynowe miały po cztery zawory na cylinder, a silniki typu V6 i V8 po trzy, ale w każdym cylindrze po dwie świece zapłonowe. W ramach modernizacji przeprowadzonej w 1999 roku m.in. obniżono profil błotników przednich, a boczne lusterka wyposażono w lampy kierunkowskazów. Paletę silników wysokoprężnych stanowiły teraz wyłącznie motory z rodziny CDI.
Pół na pół
Ta generacja klasy E w ostatnim raporcie TUV-u w dwóch najmłodszych grupach wiekowych wykazuje się niezawodnością poniżej średniego pułapu, a w pozostałych powyżej. Na liście typowych przypadłości na pierwszym miejscu wymienia się przypadki korozji w kilku miejscach nadwozia, potem awarie automatycznych przekładni, nieszczelne układy klimatyzacji i blokujące się stacyjki (do 1997 roku). Kłopoty sprawiają też koła pasków wielorowkowych, hydraulika w układzie sprzęgła i alternator.
2-litrowe i większe
- U krajowych użytkowników odmian modelu W210 wyprodukowanych po 1999 roku z wersji benzynowych największą popularnością cieszą się te wyposażone czterocylindrowy motor dwulitrowy. Z kolei spośród dostępnych w tym okresie diesli najczęściej spotyka się auta oznaczone jako 220CDI. Modyfikacje tego silnika wykorzystuje się w różnych modelach Mercedesa.