W większym skrócie opel zafira

2008-12-30 3:00

Na pierwszego europejskiego minivana spod znaku Opla trzeba było czekać aż do 1999 roku, kiedy to do sprzedaży trafiła zafira.

Do jej opracowania posłużyła debiutująca rok wcześniej astra drugiej generacji. W zależności od wersji, we wnętrzu zafiry może podróżować pięć lub siedem osób. Dwa dodatkowe fotele w trzecim rzędzie po złożeniu chowają się całkowicie w podłogę pojazdu. Dzięki temu przestrzeń pasażersko-ładunkową można łatwo i szybko dostosować do aktualnych potrzeb. W 2003 roku auto poddano zabiegom faceliftingu. Dwa lata później premierę miała zafira drugiej generacji.

Słabe wyniki

W raporcie niezawodności TUV-u zafira wypada, w trzech z czterech grup wiekowych, w jakich jest klasyfikowana, poniżej średniego poziomu mierzonego odsetkiem aut, w których występują poważne usterki. Zmorą wielu właścicieli zafir jest elektronika pokładowa wywołująca często fałszywe alarmy w układach ABS-u, kontroli trakcji i poduszki powietrznej. W jednostkach 1,8 l sporadycznie notowano przypadki pękania kolektorów. Kłopoty stwarzają też systemy zarządzania pracą silnika.

Diesle z importu

- Przy zakupie zafiry pierwszej generacji klienci krajowych salonów sprzedaży Opla głównie wybierali jej wersje benzynowe, zwłaszcza te napędzane silnikiem o pojemności 1,8 l, rzadziej 1,6 l. Natomiast w imporcie prywatnym zdecydowanie przeważają wersje wysokoprężne tego modelu, przeważnie wyposażone w jednostkę 2,0DTH.