Na bazie jednej bryły
Renault twingo to mały miejski samochód z charakterystycznym jednobryłowym nadwoziem. Jego oficjalna prezentacja odbyła się w 1992 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu, a w sprzedaży pojawił się rok później. Auto wyglądem przypomina naszego prototypowego beskida, który miał być następcą fiata 126p i został opracowany jeszcze w 1982 roku. Były nawet plotki, że to podobieństwo wcale nie jest przypadkowe. W ciekawie zaprojektowanym wnętrzu twingo uwagę zwraca umieszczony centralnie cyfrowy zestaw wskaźników. Niewątpliwą zaletą jest przesuwna tylna kanapa, która umożliwia dostosowanie przestrzeni pasażerskiej lub bagażowej do chwilowych potrzeb.
Lista zastrzeżeń
Niezawodność nie należy do mocnych stron twingo, a im starsze auto, tym gorzej. Tak przynajmniej obrazują to statystyki ostatniego raportu niemieckiego TUV-u. Specjaliści tej firmy do typowych awarii, które nękają ten model, zaliczają przepalanie z powodu przegrzania uszczelki głowicy silnika, zawilgocenie cewki zapłonowej, wycieki płynu z układu chłodzenia, pękanie sprężyn zawieszenia, przyspieszone zużycie łożysk w piastach kół. Listę charakterystycznych dla twingo przypadłości uzupełniają jeszcze różne usterki obwodów elektrycznych i układów elektronicznych.
Skromny wybór silników
Bartłomiej Bobrowski, koordynator zespołu obsługi posprzedażnej w firmie Renault Retail Group:
W pierwszych latach oficjalnej sprzedaży tego modelu na naszym rynku był on dostępny tylko z jednym silnikiem o pojemności 1,2 l. Ten motor później zastąpiono nowocześniejszą jednostką o podobnej, choć nieco mniejszej pojemności. Pojawiła się też jego odmiana z czterema zaworami na cylinder. Spotykane na rynku wtórnym wersje napędzane tymi nowszymi silnikami głównie pochodzą z prywatnego importu.
Renault twingo - dane techniczne
Wymiary nadwozia: hatchback (3d)
długość: 3430 mm
szerokość: 1630 mm
wysokość: 1420 mm
Pojemność bagażnika: 170/1095 l
Rozstaw osi: 2350 mm
Rozstaw kół:
przód): 1415 mm
tył: 1375 mm
Napęd na koła: przednie
Silniki:
benzynowe: 1,2/54 KM, 1,2/60 KM, 1,2 16V/75 KM
TWINGO DO KUPIENIA W POLSCE I W NIEMCZECH |
||||||
MODEL | ROK | PRZEBIEG (tys. km) | SILNIK (poj./moc) | WYPOSAŻENIE dodatkowe | cena | |
POLSKA | 1,2 | 02 | 90 | 1,2/60 | 2 pod. pow., centr. zam., el. lusterka, el. szyby, klim. | 8600 |
1,2 | 02 | 187 | 1,2/60 | 2 pod. pow., ABS, centr. zam., el. lusterka, el. szyby, szyber. | 8700 | |
1,2 16V | 02 | 44 | 1,2/75 | 4 pod. pow., centr. zam., el. lusterka, el. szyby, hak | 9500 | |
1,2 | 02 | 88 | 1,2/60 | 2 pod. pow., ABS, centr. zam., el. szyby, radio | 9900 | |
1,2 | 02 | 80 | 1,2/60 | 2 pod. pow., centr. zam., el. szyby, radio | 9900 | |
1,2 | 02 | 100 | 1,2/60 | 2 pod. pow., alarm, centr. zam., el. szyby, radio z CD | 10 900 | |
1,2 16V | 02 | 70 | 1,2/75 | 2 pod. pow., centr. zam., el. szyby, radio z CD, wsp. kier. | 11 900 | |
1,2 | 02 | b.d. | 1,2/60 | 2 pod. pow., centr. zam., el. szyby, radio z CD, szyber. | 15 000 | |
NIEMCY | 1,2 | 02 | 100 | 1,2/60 | 2 pod. pow., ABS, el. szyby, szyber. | 7 000 |
1,2 16V | 02 | 122 | 1,2/75 | 2 pod. pow., centr. zam., el. szyby, radio | 9 100 | |
1,2 | 02 | 130 | 1,2/60 | 2 pod. pow., centr. zam., el. szyby, klim., radio z CD | 10 500 | |
1,2 16V | 02 | 114 | 1,2/75 | 4 pod. pow., ABS, alufelgi, el. lusterka, el. szyby | 12 600 | |
1,2 | 02 | 68 | 1,2/60 | 2 pod. pow., ABS, alufelgi, centr. zam., el. szyby, radio | 14 000 | |
1,2 | 02 | 125 | 1,2/60 | 2 pod. pow., ABS, alufelgi, el. lusterka, el. szyby, klim. | 15 100 | |
1,2 | 02 | 48 | 1,2/60 | 4 pod. pow., ABS, centr. zam., el. szyby, klim., wsp. kier. | 16 500 | |
1,2 16V | 02 | 50 | 1,2/75 | 4 pod. pow., ABS, alufelgi, el. lusterka, el. szyby, klim. | 17 500 |