Wygląd ponadczasowy
W 1997 roku Toyota wprowadziła nowy model w klasie średniej. Jednak, zamiast stosowanej dotychczas nazwy carina, zdecydowano sią na nową avensis. Zmiana nazwy sugerowała jednocześnie, że jest to nowa konstrukcja. Nadwozie auta produkowanego podobnie jak poprzednik w Wielkiej Brytanii otrzymało nowoczesną stylizację, ale zachowało spokojny, można powiedzieć, ponadczasowy wygląd. W 2000 roku avensis przeszedł zabieg faceliftingu. Zmianom uległy m.in. kształty zewnętrznych lamp i atrapa wlotu powietrza. Zwiększono rozmiar kół, a w palecie silników pojawiły się nowe jednostki.
Serwis na niej nie zarabia
Toyota avensis to bardzo niezawodne auto, ale jeszcze nie ideał. Niemieccy warsztatowcy wyliczają jej kilka słabych punktów rzadko jednak występujących. Na pierwszym miejscu są notowane do 1999 roku przypadki uszkodzeń uszczelki pod głowicą w silnikach 1.6 l. Następnie awarie układu immobilizera, stacyjki oraz stelaży siedzeń. Do tego dochodzą jeszcze stukające drzwi, obluzowane uszczelki oraz hałaśliwie działające sprzęgła z powodu zużycia łożyska wyciskowego. Do 2001 roku w dwulitrowych silnikach benzynowych i w dieslach mogły występować problemy z tzw. dwumasowym kołem zamachowym.
Z salonu na benzynie
Kazimierz Skwarek, kierownik działu obsługi posprzedażnej w firmie Carolina Car Company, ASO Toyota
W pierwszych latach obecności toyoty avensis pierwszej generacji na naszym rynku największą popularnością cieszyły się wersje napędzane silnikami benzynowymi 1,6 l lub 1,8 l. Warto wspomnieć, że po 2000 roku wszystkie silniki benzynowe zostały wyposażone w system zmiennych faz rozrządu. Obecnie na rynku wtórnym najwięcej jest wersji wysokoprężnych tego modelu.
Toyota avensis - dane techniczne
Rodzaj nadwozia: hatchback (5d), sedan, kombi
Wymiary nadwozia: (sedan)
długość: 4490 mm
szerokość: 1710 mm
wysokość: 1425 mm
Pojemność bagażnika: 500 l
Rozstaw osi: 2630 mm
Rozstaw kół (przód/tył): 1480/1450 mm
Napęd na koła: przednie
Silniki:
benzynowe: 1,6/110 KM, 1,8/110 KM, 1,8/129 KM, 2,0/128 KM, 2,0/150 KM
wysokoprężne: 2,0TD/90 KM, 2,0 D4D/110 KM
AVENSIS DO KUPIENIA W POLSCE I W NIEMCZECH |
||||||
MODEL | ROK | PRZEBIEG (tys. km) | SILNIK (poj./moc) | WYPOSAŻENIE dodatkowe | cena | |
POLSKA | 1,6 | 01 | 165 | 1,6/110 | 4 pod. pow., ABS, centr. zam., el. lusterka, hak, klim. | 19 900 |
1,8 | 01 | 180 | 1,8/129 | 4 pod. pow., ABS, centr. zam., el. lusterka, klim., radio | 21 900 | |
2,0D4D | 01 | 153 | 2,0/110 | 4 pod. pow., ABS, centr. zam., klim., ogrz. postojowe | 22 900 | |
2,0 | 01 | 146 | 2,0/150 | 4 pod. pow., ABS, ASR, centr. zam., el. lusterka, klim. | 23 900 | |
1,6 | 01 | 154 | 1,6/110 | 2 pod. pow., ABS, alufelgi, centr. zam., el. lusterka, klim. | 25 500 | |
2,0D4D | 01 | 138 | 2,0/110 | 4 pod. pow., ABS, centr. zam., el. lusterka, klim. | 26 800 | |
2,0D4D | 01 | 160 | 2,0/110 | 6 pod. pow., ABS, alufelgi, centr. zam., hak, klim. | 28 900 | |
2,0D4D | 01 | 166 | 2,0/110 | 6 pod. pow., ABS, alufelgi, centr. zam., el. lusterka, klim. | 31 900 | |
NIEMCY | 1,8 | 01 | 147 | 1,8/129 | 4 pod. pow., ABS, centr. zam., el. lusterka, hak, klim. | 15 300 |
2,0D4D | 01 | 250 | 2,0/110 | 6 pod. pow., ABS, centr. zam., klim., ogrz. postojowe | 18 700 | |
1,8 | 01 | 105 | 1,8/129 | 4 pod. pow., ABS, centr. zam., klim., ogrz. postojowe | 22 100 | |
2,0D4D | 01 | 184 | 2,0/110 | 4 pod. pow., ABS, alufelgi, centr. zam., hak, klim. | 25 000 | |
2,0 | 01 | 84 | 2,0/150 | 4 pod. pow., ABS, ESP, centr. zam., el. lusterka, klim. | 27 900 | |
2,0D4D | 01 | 105 | 2,0/110 | 4 pod. pow., ABS, alufelgi, centr. zam., hak, klim. | 30 300 | |
2,0 | 01 | 62 | 2,0/150 | 6 pod. pow., ABS, ASR, ESP, alufelgi, el. szyber., klim. | 32 300 | |
2,0D4D | 01 | 60 | 2,0/110 | 4 pod. pow., ABS, alufelgi, centr. zam., klim., nawig. | 35 200 |