W większym skrócie volvo V70

2008-09-23 4:00

Auto jak najbardziej uniwersalne

Szwedzka kombinacja

Historia samochodów Volvo kombi sięga początku lat pięćdziesiątych, ale zaprezentowany w lutym 1993 roku model 850 kombi otworzył kolejny, zupełnie nowy rozdział rozwoju tego typu aut szwedzkiej marki. Dotyczył on bezpieczeństwa, komfortu jazdy i sportowego charakteru. "850" weszła do historii wyścigów samochodowych jako pierwsze kombi odnoszące znaczne sukcesy. W 1996 roku zaprezentowano jej następcę, oznaczonego tym razem jako V70. Cztery lata później przedstawiono kombi kolejnej generacji, również o symbolu V70, po części spokrewnione z luksusowym S80. Oprócz wersji przednionapędowej podobnie jak poprzednio w ofercie znalazła się odmiana z napędem na cztery koła V70 AWD i lekko uterenowiona V70 XC.

Serwisów niestety nie omija

W ostatnim raporcie niemieckiego TUV-u volvo V70 drugiej generacji wypada jako auto o mniej więcej przeciętnej niezawodności, a to oznacza, że odsetek egzemplarzy tego modelu z poważnymi usterkami był na podobnym poziomie jak średnia wypadkowa dla danej grupy wiekowej badanych aut. Jeśli chodzi o typowe usterki V70, to należą do nich problemy z układem wtryskowym w dieslach, liczne awarie turbosprężarek, podatne na zerwanie paski rozrządu, zawodna elektronika silnikowa oraz niedomagania alternatorów i rozruszników.

Pojemność dwa czterysta

Paweł Kowalski, doradca ds. sprzedaży samochodów używanych w firmie Euroservice Volvo

Spośród wszystkich wersji silnikowych dostępnych w modelu V70 drugiej generacji, u krajowych użytkowników największa popularnością cieszą się obie odmiany zasilanego benzyną motoru o pojemności 2,4 l, rozwijające moc 140 KM i 170 KM, oraz jednostki wysokoprężne, z których po 2002 roku najliczniej reprezentowany na rynku wtórnym jest typ 2,4D5.

Volvo V70 - dane techniczne

Wymiary nadwozia:
długość: 4710 mm
szerokość: 1800 mm
wysokość: 1490 mm

Pojemność bagażnika: 485/1641 l
Rozstaw osi: 2760 mm
Rozstaw kół (przód/tył): 1560/1560 mm

Napęd na koła: przednie (również w wersji 4x4)

Silniki:
benzynowe: 2,4/140/170 KM, 2,0T/180 KM, 2,4T/200 KM, 2,4T/260 KM, 2,3T/250 KM, 2,5T/210 KM, 2,5/300 KM
wysokoprężne: 2,5/140 KM, 2,4/130 KM, 2,4D5/163 KM

V70 DO KUPIENIA W POLSCE I W NIEMCZECH

  MODEL  ROK  PRZEBIEG (tys. km)  SILNIK (poj./moc)  WYPOSAŻENIE dodatkowe  cena
POLSKA 2,4  02  180  2,4/140  6 pod. pow., ABS, ESP, klim., nawig., skór. tapicerka  29 900
2,4D  02  220  2,4/130  6 pod. pow., ESP, klim., skór. tapicerka, tempomat  32 500
2,4  02  150  2,4/170  6 pod. pow., ABS, ESP, centr. zam., klim., tempomat  33 900
2,4  02  120  2,4/170  6 pod. pow., ABS, ESP, klim., podgrz. fotele, skór. tap.  34 900
2,4D5  02  170  2,4/163  4 pod. pow., ABS, ESP, alufelgi, centr. zam., hak, klim.  36 900
2,4D5  02  160  2,4/163  6 pod. pow., ESP, klim., ksenony, skór. tap., tempomat  38 900
2,4D5  02  155  2,4/163  6 pod. pow., ESP, alufelgi, klim., skór. tap., tempomat  44 900
2,4D5  02  175  2,4/163  6 pod. pow., ESP, alufelgi, klim., skór. tap., tempomat  48 900
NIEMCY 2,4  02  153  2,4/140  6 pod. pow., ESP, alufelgi, el. szyber., klim., tempomat  19 600
2,4  02  170  2,4/140  6 pod. pow., ESP, alufelgi, klim., podgrz. fotele, skór. tap.  22 000
2,4D  02  280  2,4/130  6 pod. pow., ESP, hak, klim., podgrz. fotele, tempomat  26 800
2,4D5  02  300  2,4/163  6 pod. pow., ABS, ESP, alufelgi, klim., nawig., skó. tap.  31 600
2,4D5  02  160  2,4/163  6 pod. pow., ESP, alufelgi, klim., skór. tap., tempomat  35 300
2,4  02  170  2,4/140  6 pod. pow., ABS, ESP, alufelgi, hak, klim., tempomat  38 900
2,4AWD  02  170  2,4/200  6 pod. pow., ESP, klim., nawig., skór. tap., tempomat  42 800
2,4D5  02  140  2,4/163  6 pod. pow., ESP, klim., ogrz. postoj., tempomat  48 300