Szwedzka kombinacja
Historia samochodów Volvo kombi sięga początku lat pięćdziesiątych, ale zaprezentowany w lutym 1993 roku model 850 kombi otworzył kolejny, zupełnie nowy rozdział rozwoju tego typu aut szwedzkiej marki. Dotyczył on bezpieczeństwa, komfortu jazdy i sportowego charakteru. "850" weszła do historii wyścigów samochodowych jako pierwsze kombi odnoszące znaczne sukcesy. W 1996 roku zaprezentowano jej następcę, oznaczonego tym razem jako V70. Cztery lata później przedstawiono kombi kolejnej generacji, również o symbolu V70, po części spokrewnione z luksusowym S80. Oprócz wersji przednionapędowej podobnie jak poprzednio w ofercie znalazła się odmiana z napędem na cztery koła V70 AWD i lekko uterenowiona V70 XC.
Serwisów niestety nie omija
W ostatnim raporcie niemieckiego TUV-u volvo V70 drugiej generacji wypada jako auto o mniej więcej przeciętnej niezawodności, a to oznacza, że odsetek egzemplarzy tego modelu z poważnymi usterkami był na podobnym poziomie jak średnia wypadkowa dla danej grupy wiekowej badanych aut. Jeśli chodzi o typowe usterki V70, to należą do nich problemy z układem wtryskowym w dieslach, liczne awarie turbosprężarek, podatne na zerwanie paski rozrządu, zawodna elektronika silnikowa oraz niedomagania alternatorów i rozruszników.
Pojemność dwa czterysta
Paweł Kowalski, doradca ds. sprzedaży samochodów używanych w firmie Euroservice Volvo
Spośród wszystkich wersji silnikowych dostępnych w modelu V70 drugiej generacji, u krajowych użytkowników największa popularnością cieszą się obie odmiany zasilanego benzyną motoru o pojemności 2,4 l, rozwijające moc 140 KM i 170 KM, oraz jednostki wysokoprężne, z których po 2002 roku najliczniej reprezentowany na rynku wtórnym jest typ 2,4D5.
Volvo V70 - dane techniczne
Wymiary nadwozia:
długość: 4710 mm
szerokość: 1800 mm
wysokość: 1490 mm
Pojemność bagażnika: 485/1641 l
Rozstaw osi: 2760 mm
Rozstaw kół (przód/tył): 1560/1560 mm
Napęd na koła: przednie (również w wersji 4x4)
Silniki:
benzynowe: 2,4/140/170 KM, 2,0T/180 KM, 2,4T/200 KM, 2,4T/260 KM, 2,3T/250 KM, 2,5T/210 KM, 2,5/300 KM
wysokoprężne: 2,5/140 KM, 2,4/130 KM, 2,4D5/163 KM
V70 DO KUPIENIA W POLSCE I W NIEMCZECH |
||||||
MODEL | ROK | PRZEBIEG (tys. km) | SILNIK (poj./moc) | WYPOSAŻENIE dodatkowe | cena | |
POLSKA | 2,4 | 02 | 180 | 2,4/140 | 6 pod. pow., ABS, ESP, klim., nawig., skór. tapicerka | 29 900 |
2,4D | 02 | 220 | 2,4/130 | 6 pod. pow., ESP, klim., skór. tapicerka, tempomat | 32 500 | |
2,4 | 02 | 150 | 2,4/170 | 6 pod. pow., ABS, ESP, centr. zam., klim., tempomat | 33 900 | |
2,4 | 02 | 120 | 2,4/170 | 6 pod. pow., ABS, ESP, klim., podgrz. fotele, skór. tap. | 34 900 | |
2,4D5 | 02 | 170 | 2,4/163 | 4 pod. pow., ABS, ESP, alufelgi, centr. zam., hak, klim. | 36 900 | |
2,4D5 | 02 | 160 | 2,4/163 | 6 pod. pow., ESP, klim., ksenony, skór. tap., tempomat | 38 900 | |
2,4D5 | 02 | 155 | 2,4/163 | 6 pod. pow., ESP, alufelgi, klim., skór. tap., tempomat | 44 900 | |
2,4D5 | 02 | 175 | 2,4/163 | 6 pod. pow., ESP, alufelgi, klim., skór. tap., tempomat | 48 900 | |
NIEMCY | 2,4 | 02 | 153 | 2,4/140 | 6 pod. pow., ESP, alufelgi, el. szyber., klim., tempomat | 19 600 |
2,4 | 02 | 170 | 2,4/140 | 6 pod. pow., ESP, alufelgi, klim., podgrz. fotele, skór. tap. | 22 000 | |
2,4D | 02 | 280 | 2,4/130 | 6 pod. pow., ESP, hak, klim., podgrz. fotele, tempomat | 26 800 | |
2,4D5 | 02 | 300 | 2,4/163 | 6 pod. pow., ABS, ESP, alufelgi, klim., nawig., skó. tap. | 31 600 | |
2,4D5 | 02 | 160 | 2,4/163 | 6 pod. pow., ESP, alufelgi, klim., skór. tap., tempomat | 35 300 | |
2,4 | 02 | 170 | 2,4/140 | 6 pod. pow., ABS, ESP, alufelgi, hak, klim., tempomat | 38 900 | |
2,4AWD | 02 | 170 | 2,4/200 | 6 pod. pow., ESP, klim., nawig., skór. tap., tempomat | 42 800 | |
2,4D5 | 02 | 140 | 2,4/163 | 6 pod. pow., ESP, klim., ogrz. postoj., tempomat | 48 300 |