Golf w innej postaci Nie tylko limuzyna
Pierwsza czterodrzwiowa wersja golfa nosiła nazwę jetta i przetrwała jego dwie generacje. Potem wraz z golfem III przyszedł czas na vento. Rok po tym jak pojawił się volkswagen golf czwartej generacji, czyli w 1998 roku, zaprezentowano jego wersję z nadwoziem typu sedan. Tym razem auto otrzymało nazwę bora, a styliści postarali się o to, żeby bardziej odróżnić je od swojego protoplasty. Nowością było nie tylko wprowadzenie wersji 4Motion z napędem na cztery koła, ale też, co było na pewno sporym zaskoczeniem, jego odmiany kombi, która dostała tradycyjny dla tego rodzaju nadwozia przydomek variant i na dobrą sprawę niewiele odbiegała od golfa IV variant.
Wady pokrewne
Bora tak jak golf IV, od którego się wywodzi, to auto charakteryzujące się ponadprzeciętną niezawodnością, co obrazują statystyki niemieckiego TUV-u. Do słabych punktów należą podatne na zerwanie, głównie z powodu nieprzestrzegania terminów i technologii wymiany, paski rozrządu w silnikach TDI, awaryjne układy elektrycznego sterowania ruchem szyb, siedzenia, które szybko tracą sztywność, oraz zakleszczające się zamki w drzwiach. Poza tym w układzie chłodzenia może dochodzić do wycieku płynu.
Wariantowość diesla
Jacek Czayka, kierownik warsztatu w firmie "Gajewska" Sp.J., ASO VW:
Wśród użytkowników volkswagena bora na naszym rynku największym zainteresowaniem cieszą się egzemplarze napędzane silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 l oraz wersje wysokoprężne, w których jednostka 1,9TDI występuje w różnych wariantach mocy. W początkowym okresie popularny, ale w o wiele mniejszym stopniu niż wymienione wcześniej wersje silnikowe, był dwulitrowy motor benzynowy.
VW bora - dane techniczne
Rodzaj nadwozia: sedan, kombi
Wymiary nadwozia: (sedan)
długość: 4375 mm
szerokość: 1735 mm
wysokość: 1440 mm
Pojemność bagażnika 455/785 l
Rozstaw osi: 2515 mm
Rozstaw kół (przód/tył): 1515/1495 mm
Napęd na koła: przednie (dostępna wersja 4x4)
Silniki:
benzynowe: 1,4/75 KM, 1,6/102/105 KM, 1,6FSI/110 KM, 1,8T/150 KM, 2,0/115 KM, 2,3V5/170 KM2,8V6/204
wysokoprężne: 1,9TDI/90/100/110/130/150 KM
BORA D0 KUPIENIA W POLSCE I W NIEMCZECH |
||||||
MODEL |
ROK |
PRZEBIEG (tys. km) |
SILNIK (poj./moc) |
WYPOSAŻENIE dodatkowe |
cena |
|
POLSKA |
1,9TDI |
02 | 75 | 1,9/100 | 2 pod. pow., ABS, alufelgi, centr. zam., el. lusterka, klim. | 25 800 |
1,6 |
02 | 70 | 1,6/105 | 2 pod. pow., ABS, ESP, alarm, alufelgi, centr. zam., hak | 28 500 | |
1,6 |
02 | 41 | 1,6/105 | 4 pod. pow., ABS, alufelgi, klim., podgrz. fotele | 29 500 | |
1,9TDI |
02 | 140 | 1,9/100 | 2 pod. pow., ABS, centr. zam., el. lusterka, hak, klim. | 30 000 | |
1,9TDI |
02 | 146 | 1,9/100 | 4 pod. pow., ABS, ESP, alarm, alufelgi, klim., tempomat | 31 500 | |
1,6 |
02 | 110 | 1,6/102 | 2 pod. pow., ABS, alarm, alufelgi, centr. zam., el. szyby | 33 600 | |
1,9TDI |
02 | 80 | 1,9/100 | 2 pod. pow., ABS, centr. zam., el. lusterka, klim. | 36 000 | |
1,6 |
02 | 49 | 1,6/105 | 4 pod. pow., ABS, alufelgi, centr. zam., el. lusterka, klim | 39 900 | |
NIEMCY |
1,9TDI |
02 | 160 | 1,9/110 | 4 pod. pow., ABS, alufelgi, centr. zam., hak, klim. | 27 300 |
2,0 |
02 | 110 | 2,0/115 | 4 pod. pow., ABS, ASR, ESP, alufelgi, klim., tempomat | 30 100 | |
1,6 |
02 | 78 | 1,6/105 | 4 pod. pow., ABS, ASR, alufelgi, klim., podgrz. fotele | 31 500 | |
2,3V5 |
02 | 60 | 2,3/170 | 4 pod. pow., ABS, ESP, czuj. park., klim., ksenony | 36 300 | |
1,9TDI |
02 | 100 | 1,9/100 | 4 pod. pow., ABS, ASR, alufelgi, centr. zam., hak, klim. | 34 900 | |
1,9TDI (4x4) |
02 | 140 | 1,9/130 | 4 pod. pow., ABS, ESP, czuj. deszczu, klim., ksenony | 36 800 | |
1,6FSI |
02 | 45 | 1,6/110 | 4 pod. pow., ABS, ESP, alufelgi, centr. zam., klim., komp. | 38 200 | |
1,9TDI |
02 | 90 | 1,9/130 | 4 pod. pow., ABS, ESP, alufelgi, klim., nawig., szyber. | 40 600 |