Poszerzanie oferty: nowy maluch
Polo przez lata był najmniejszym samochodem w gamie volkswagena i podobnie jak inne auta z każdą nową generacją modelu stawał się cięższy i większy. Właśnie dlatego w 1998 roku niemiecki koncern zdecydował się wprowadzić do swojej oferty auto opracowane na bazie polo, ale od niego mniejsze. Tak narodził się lupo. Jedna z jego wersji o dodatkowym oznaczeniu 3l stała się pierwszym seryjnie wytwarzanym autem na świecie, które średnio pali około 3 litrów na setkę. Żeby to osiągnąć zastosowano m.in. trzycylindrowy silnik 1,2 TDI, lekkie materiały dla zmniejszenia ogólnej masy pojazdu, automatyczną skrzynię biegów typu Tiptronic i opony o mniejszym oporze toczenia.
Uwaga na model 3L
Biorąc pod uwagę najnowszy raport TUV-u można przyjąć stwierdzenie, że lupo ogólnie jest autem o ponadprzeciętnej niezawodności. Na liście typowych usterek znajdują się uszkodzenia silników, zwłaszcza jednostki 3L TDI, z powodu wrażliwych na zerwanie pasków rozrządu, awarie elektrohydraulicznego systemu zmiany przełożeń w tipronicu i niedomagania układu sterowania sprzęgłem. Inne przypadłości to m.in. zacinające się zamki i usterki w układzie elektrycznego sterowania ruchem szyb.
Na rynku wtórnym królują diesle
Jacek Czayka, kierownik warsztatu w firmie Gajewska Sp. J., ASO Volkswagen
- Obecność lupo na naszym rynku wtórym to praktycznie wyłącznie zasługa prywatnego importu. Wśród używanych egzemplarzy tego modelu spotkać można w zasadzie wszystkie jego wersje, z których chyba największą popularnością cieszą się te napędzane silnikami wysokoprężnymi.
VW lupo - dane techniczne
Rodzaj nadwozia: hatchback (3d)
Wymiary nadwozia:
długość 3521 mm
szerokość 1640 mm
wysokość 1460 mm
Pojemność bagażnika: 130/830 l
Rozstaw osi: 2320 mm
Rozstaw kół: przód/tył 1390/1400 mm
Napęd na koła przednie
Silniki:
benzynowe: 1,0/50 KM, 1,4/60 KM, 1,4/75 KM, 1,4/101 KM, 1,6/125 KM
wysokoprężne: 1,7 SDI/60 KM, 1,2 TDI/61 KM, 1,4 TDI/75 KM
LUPO DO KUPIENIA W POLSCE I W NIEMCZECH |
||||||
MODEL | ROK | PRZEBIEG (tys. km) | SILNIK (poj./moc) | WYPOSAŻENIE dodatkowe | cena | |
POLSKA | 1,0 | 01 | 40 | 1,0/50 | 2 pod. pow., centr. zam., radio z CD, wsp. kier. | 11 900 |
1,4 | 01 | 120 | 1,4/75 | 2 pod. pow., ABS, el. szyber. | 12 600 | |
1,7SDI | 01 | 160 | 1,7/60 | 2 pod. pow., alufelgi, centr. zam., radio | 14 900 | |
1,4 | 01 | 120 | 1,4/75 | 2 pod. pow., ABS, alarm, centr. zam., el. szyby, klim. | 15 900 | |
1,7SDI | 01 | 140 | 1,7/60 | 2 pod. pow., ABS, alufelgi, radio | 16 900 | |
1,4TDI | 01 | 150 | 1,4/75 | 2 pod. pow., ABS, centr. zam., radio z CD | 17 600 | |
1,2TDI | 01 | 100 | 1,2/61 | 2 pod. pow., ABS, centr. zam., radio z CD | 18 800 | |
1,6 | 01 | 160 | 1,6/125 | 2 pod. pow., ABS, alarm, centr. zam., el. szyby, klim. | 21 400 | |
NIEMCY | 1,0 | 01 | 170 | 1,0/50 | 4 pod. pow., radio z CD, szyber. | 11 600 |
1,4 | 01 | 100 | 1,4/75 | 4 pod. pow., ABS, el. szyber., radio | 13 600 | |
1,2TDI | 01 | 220 | 1,2/61 | 2 pod. pow., ABS, alufelgi, centr. zam., radio | 15 500 | |
1,7SDI | 01 | 140 | 1,7/60 | 2 pod. pow., ABS, el. szyber., radio z CD | 17 600 | |
1,4 | 01 | 70 | 1,4/60 | 2 pod. pow., centr. zam., radio | 19 400 | |
1,4TDI | 01 | 170 | 1,4/75 | 4 pod. pow., ABS, centr. zam., klim., podgrz. fotele | 20 600 | |
1,0 | 01 | 60 | 1,0/50 | 2 pod. pow., alufelgi, radio, wsp. kier. | 22 300 | |
1,2TDI | 01 | 120 | 1,2/61 | 2 pod. pow., ABS, ESP, alufelgi, centr. zam., klim. | 23 500 |