Tak jak przypuszczaliśmy nowe BMW M3/M4 niemal niczym się nie różni od pokazanego wcześniej M4 w wersji koncepcyjnej. Auto otrzymało agresywny body-kit, składający się m.in. ze zderzaków, progów oraz poszerzonych błotników, w których wycięto szczeliny na odprowadzanie ciepła z okolic hamulców. Z tyłu zawitały cztery końcówki wydechów, a dach został wykonany z włókna węglowego, w celu obniżenia środka ciężkości pojazdu. Sportowiec toczy się na 18-calowych lekkich obręczach z naciągniętymi na nie oponami 255/40 z przodu oraz 275/40 z tyłu.
Sprawdź: Tak wygląda BMW X1 po liftingu na rok 2014 - ZDJĘCIA
Pod maskę po raz pierwszy w historii trafił turbodoładowany silnik benzynowy R6, o pojemności 3-litrów, rozwijający 431 KM (5500-7300 obr./min) oraz 550 Nm (1850-5500 obr./min). Jednostka może współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową M DCT lub 6-biegowym "manualem", a napęd trafia na tylną oś. Warto wspomnieć o trybie Smokey Bornout (tylko dla M DCT), dzięki któremu możliwe jest kontrolowane "palenie gumy". Sprint 0-100 km/h trwa zaledwie 4.1 s (4.3 s ze skrzynią ręczną), zaś prędkość maksymalną to ograniczone elektronicznie 250 km/h. Opcjonalny pakiet M Driver’s Package sprawia, że "kaganiec" zostaje przesunięty do 280 km/h. Klienci będą mogli zdecydować się również na dodatkowo płatne hamulce ceramiczne. Masa BMW M4 wynosi teraz 1497 kg, co jest wynikiem o 80 kg lepszym w porównaniu do poprzednika, czyli M3 Coupe.
BMW M3 i M4 zostaną pokazane po raz pierwszy publiczności na styczniowym Salonie Samochodowym w Detroit (USA). Pierwsze egzemplarze nowych modeli trafią do Europy już wiosną 2014 roku.
Tak prezentuje się i brzmi BMW M3 w nadwoziu sedan
Zobacz jak jeździ i ryczy całkiem nowe BMW M4