Dyskretny, sportowy wygląd nowych wariantów GTS to między innymi zasługa czarnych, kontrastujących elementów nadwozia oraz przyciemnionych reflektorów. Wszystkie GTS-y są wyposażone w pakiet Sport Design z charakterystycznym wzornictwem przedniego i tylnego pasa oraz osłon progów. Standardowa specyfikacja zawiera reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Ponadto odmiany GTS mają unikalne tylne lampy.
Zobacz też: Dyskretny sportowiec stworzony dla purystów. Debiutuje Porsche 911 GT3 Touring
Czarny kolor dominuje również we wnętrzu – liczne wykończenia z mikrofibry Race-Tex łączą tu dynamiczną atmosferę z elegancją. A najnowsza generacja systemu operacyjnego Porsche Communication Management (PCM) oferuje liczne udoskonalenia w zakresie obsługi i łączności. Seryjne wyposażenie obejmuje kierownicę sportową GT, pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy, aplikację Porsche Track Precision i wyświetlacz temperatury opon. Standardowe fotele sportowe Plus z 4-kierunkową regulacją elektryczną łączą znakomite podparcie boczne z wygodą siedzenia. Wraz z pakietem wykończenia wnętrza GTS ozdobne listwy na desce rozdzielczej i panelach drzwi są wykonane z matowego włókna węglowego.
Obecnie portfolio nowego Porsche 911 GTS obejmuje pięć wariantów: 911 Carrera GTS z napędem na tylne koła, dostępne jako Coupe i Cabriolet, 911 Carrera 4 GTS z napędem na wszystkie koła, dostępne jako Coupe i Cabriolet, 911 Targa 4 GTS z napędem na wszystkie koła. Turbodoładowany 6-cylindrowy silnik 3.0 bokser generuje moc 480 KM (+30 KM) i 570 Nm (+20 Nm). 911 Carrera 4 GTS Coupe z 8-stopniową dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,3 s, czyli o 0,3 s szybciej niż poprzednik. Jako alternatywa dla skrzyni PDK dla wszystkich wariantów 911 GTS dostępna jest 7-biegowa przekładnia manualna z drążkiem o szczególnie krótkim skoku.
Pisaliśmy: Porsche zdobyło Zielone Piekło! Cayenne przejmuje tytuł "Najszybszego SUV-a Świata"
Ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa Porsche (PDK) lub siedmiobiegowa skrzynia manualna, a także specyficzne dla GTS-a zawieszenie z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz wysokowydajny układ hamulcowy z 911 Turbo zapewniają wyśmienite przenoszenie sił wzdłużnych i poprzecznych. Dodatkowo poziom dynamiki jazdy można podnieść za sprawą pakietu optymalizującego masę własną (Lightweight Design), który będzie po raz pierwszy dostępny dla GTS-a i pozwoli ograniczyć wagę pojazdu nawet o 25 kg. Nowe warianty GTS wykorzystują wysokowydajny układ hamulcowy z 911 Turbo, z którego pochodzą także 20-calowe (przód) i 21-calowe (tył) czarne obręcze kół z mocowaniem centralną śrubą. Za jeszcze bardziej emocjonującą ścieżkę dźwiękową odpowiada standardowy sportowy układ wydechowy – to zasługa specyficznej dla GTS-ów konfiguracji połączonej z pominięciem części izolacji kabiny.
Nowe modele z rodziny 911 GTS trafią do sprzedaży w listopadzie 2021 r.