Nowy Ford Explorer to największy i najbardziej wszechstronny SUV Forda, jaki kiedykolwiek był w sprzedaży w Europie. Zaawansowany hybrydowy układ napędowy typu plug-in współpracuje z 3-litrowym silnikiem EcoBoost V6 z turbodoładowaniem, zapewniając 450 KM mocy i wyjątkową wydajność. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6 sekund. Silnik jest wyposażony w inteligentną 10-biegową automatyczną skrzynię biegów, która zapewnia satysfakcjonującą dynamikę jazdy. Skrzynia w połączeniu z inteligentnym napędem na wszystkie koła optymalnie łączy moc i wydajność. Dostępne tryby jazdy mają umożliwić radzenie sobie ze wszystkimi warunkami drogowymi i pogodowymi.
Zobacz również: Spodoba się żonie i sprawdzi się na torze. Ford Focus ST kombi 2.0 EcoBlue 190 KM MT6
Przy w pełni naładowanej baterii i wykorzystywaniu energii elektrycznej zmagazynowanej w akumulatorze, średnie spalanie na dystansie 100 km ma wynieść ok. 3 litrów. Jak to bywa w przypadku aut typu plug-in, napęd hybrydowy pozwala także jeździć w trybie w pełni bezemisyjnym. Akumulator litowo-jonowy o mocy 13,1 kWh pozwala Explorerowi pokonać nawet 40 km wyłącznie na energii elektrycznej.
Auto poza robiącymi wrażenie osiągami wyróżnia się odważną stylistyką. Całość uzupełniają nowoczesne technologie zapewniające bezpieczeństwo, łączność oraz rozrywkę podczas jazdy. Wnętrze ma bardziej estetyczny i zorganizowany wygląd. 10-calowy ekran dotykowy zamontowany na konsoli środkowej pozwala szybko i wygodnie obsługiwać wbudowany system SYNC 3. Zegary są w pełni cyfrowe (przekątna ekranu 12,3 cala), a wyposażenie z zakresu komfortu bogate. Dodatkowe elementy stylistyczne, takie jak zdobienia deski rozdzielczej i wykończenie w wersji ST-Line, nadają samochodowi bardziej wyrazistego charakteru. W standardzie jest montowany układ redukcji hałasu pomagający wyeliminować niepożądane dźwięki powstające podczas jazdy i powodowane opływem powietrza. Układ pozwala komfortowo rozmawiać z pasażerami wszystkich trzech rzędów siedzeń, czyniąc wnętrze modelu Explorer niezwykle cichym.
Polecamy: Ma przedni napęd, ale i tak lata bokiem. Ford Focus ST 2.3 EcoBoost 280 KM 6MT - TEST, OPINIA, WIDEO
Wnętrze wyposażono w siedem pełnowymiarowych siedzeń i dużą przestrzeń bagażową. Siedzenia w drugim rzędzie mają regulację odchylenia oparcia oraz przesunięcia do przodu i tyłu. Składają się też do przodu, ułatwiając zajęcie miejsc w trzecim rzędzie. Trzeci rząd siedzeń również zapewnia wygodę pasażerom. Łatwo składane siedzenia z funkcją elektrycznego podnoszenia w drugim i trzecim rzędzie można złożyć na płasko jednym naciśnięciem przycisku, tworząc przestrzeń o długości 2140 mm i szerokości 1222 mm (w najwęższym miejscu). Maksymalna pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 2274 litry. Siła holowania do 2500 kg oraz potężny moment obrotowy hybrydowego zespołu napędowego pozwalają holować ciężkie przyczepy.
W Polsce Ford Explorer kosztuje w wersji ST-Line od 366 000 zł, a Platinum od 367 500 zł.