Solaris jeszcze w tym roku planuje zrealizować pierwszą część zamówienia, która będzie dotyczyć najprawdopodobniej 122 autobusów. Oprócz sprzedaży transakcja obejmuje także 10-letni okres serwisowania pojazdów. Do Włoch trafią 12-metrowe pojazdy InterUrbino, które będą obsługiwały linie regionalne obszaru administracyjnego regionu Lacjum, położonego w środkowej części Półwyspu Apenińskiego. Źródłem napędu w międzymiastowych Solarisach będą silniki DAF MX-11 o mocy 240 kW, spełniające normę emisji spalin Euro 6. Autobusy zostaną wyposażone w składający się z 5 kamer nowoczesny system monitoringu, który zapewni obserwację wnętrza, drugich drzwi, a także obszaru za pojazdem. Ponadto InterUrbino będą posiadały system liczenia pasażerów oraz system zapowiedzi głosowych.
Zobacz też: Izraelskie firmy zamówiły 110 autobusów Solaris
Łącznie 49 pasażerów będzie mogło podróżować na fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami. Dobre warunki, nawet w najgorętsze dni, zapewni klimatyzacja. Większe bagaże będą przewożone w lukach o objętości 5,2 m3, które zamontowano pod podłogą pojazdu, podręczne przedmioty podróżujący będą mogli umieścić na półkach nad siedzeniami. Kontrakt z firmą Cotral to kolejne zamówienie na ten model pojazdu płynące z rynku włoskiego, ale pierwsze na tak dużą skalę. Dotychczas polski producent dostarczył 60 sztuk autobusów międzymiastowych InterUrbino na włoski rynek. Po tamtejszych drogach jeździ już w sumie ponad 500 pojazdów polskiego producenta. To również jedno z największych zamówień w 20-letniej historii firmy z podpoznańskiego Bolechowa. Plasuje się ono na drugim miejscu – tuż za zrealizowaną w 2009 roku dostawą na 320 autobusów do Aten, wyprzedzając tym samym inne ogromne kontrakty Solarisa, takie jak wyprodukowanie 260 Urbino dla Berlina czy 225 autobusów miejskich dla Dubaju.