Carlos Tavares, Michael Lohschelle PSA, Opel

i

Autor: Opel Carlos Tavares, Michael Lohschelle

Wiemy co będzie z firmą Opel! Francuzi ujawnili swój plan restrukturyzacji

2017-11-10 13:34

Francuska Grupa PSA - nowy właściciel marki Opel - zaprezentował plan restrukturyzacji niemieckiej firmy. Do 2020 roku Opel ma wrócić do rentowności, pojazdy będą powstawać w oparciu o francuskie technologie, a gama modelowa zostanie poważnie zelektryfikowana. Francuzi obiecują utrzymać i poddać modernizacji wszystkie fabryki Opla oraz unikniąć redukcji zatrudnienia.

Grupa PSA ujawniła strategię o nazwie PACE! Plan dotyczy przywrócenia solidnych wskaźników finansowych oraz zwiększenia trwałej konkurencyjności i wzrostu. Opel ma przede wszystkim zarabiać i już w 2020 roku przynieść zysk operacyjny w wysokości 2 procent, a 6 lat później 6 procent. Połączenie sił ma uwolnić synergie w Grupie PSA na poziomie 1,1 mld EUR rocznie do 2020 roku i 1,7 mld EUR do 2026 roku. Z założeń wynika, że do 2020 r. firma poprawi swoją konkurencyjność, obniżając koszty o 700 EUR na samochód.

Przede wszystkim elektryfikacja

Niemiecka marka ma według założeń stać się europejskim liderem obniżania emisji CO2. Do 2024 roku cała europejska linia modelowa osobowych samochodów Opla zostanie zelektryfikowana. Oznacza to, że obok pojazdów z wydajnymi silnikami spalinowymi pojawią się wersje z silnikami elektrycznymi zasilanymi z akumulatorów lub hybrydy z funkcją ładowania przez podłączenie do gniazda sieciowego. Wiadomo już, że do 2020 roku Opel będzie oferował na rynku zelektryfikowane cztery linie modelowe — będzie to między innymi Grandland X PHEV oraz Corsa nowej generacji dostępna jako w pełni elektryczny samochód. Opel podczas prezentacji pokazał także pierwsze zdjęcie szykowanego całkowicie nowego elektrycznego modelu.

Ople z francuskich części

Opel przestawia się całkowicie na architektury pojazdów Grupy PSA. Dwie platformy - CMP i EMP2 - zostaną wprowadzone we wszystkich zakładach Opla. Najpierw planowane jest uruchomienie produkcji SUV‑a opartego na platformie EMP2 w Eisenach w 2019 roku, a następnie opartego na platformie EMP2 samochodu z segmentu D w Russelsheim. Należy się spodziewać więc alokacji produkcji nowych pojazdów, co jest argumentowane wykorzystaniem mocy produkcyjnych. Ulokowanie produkcji nowych zespołów napędowych w zakładach Opla będzie towarzyszyło przechodzeniu z podzespołów GM na silniki i skrzynie biegów Grupy PSA. Łącznie liczba platform wykorzystywanych w samochodach osobowych marki Opel będzie zredukowana z obecnych 9 do 2 w 2024 roku. Rodziny zespołów napędowych zostaną zoptymalizowane z obecnych 10 do 4.

Utrzymanie fabryk

Francuzi obiecują utrzymać wszystkie zakłady produkcyjne oraz uniknąć wymuszonej redukcji zatrudnienia w Europie. Jak czytamy w komunikacie prasowym, "Niezbędna i zrównoważona redukcja kosztów pracy będzie realizowana z wykorzystaniem przemyślanych metod, takich jak innowacyjne koncepcje czasu pracy, programy dobrowolnych odejść z firmy oraz wcześniejsze emerytury". Oznacza to, że nowoczesny zakład zlokalizowany w Gliwicach nie jest zagrożony, a zatrudnieni ludzie zachowają pracę. Wszystkie nowe pojazdy marki Opel będą konstruowane w Russelsheim, a tamtejszy ośrodek stanie się globalnym centrum kompetencyjnym dla całej Grupy PSA.

Do 2020 roku Opel zaoferuje 9 nowych modeli. Pierwszą nowością będzie w 2018 r. Opel Combo. Ponadto Opel zamierza wkroczyć na ponad 20 nowych rynków eksportowych do 2022 roku.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku