Jednym z takich z pewnością będzie BMW Vision EfficientDynamics. To superauto oferuje osiągi porównywalne z wersją M3, a przy tym wytwarza na każdy przejechany kilometr tylko 50 gramów dwutlenku węgla. To zasługa hybrydowego układu napędowego składającego się z trzycylindrowego turbodiesla oraz dwóch silników elektrycznych, z których jeden napędza przednią, a drugi tylną oś. Silnik wysokoprężny w tandemie z elektrycznym napędzają tylne koła. W sumie trzy motory generują 351 KM mocy i 800 Nm momentu obrotowego. Auto do setki rozpędza się zaledwie w 4,8 sekundy, a maksymalną prędkość ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Z zużycia energii potrzebnej do jazdy i przeliczenia jej na koszt paliwa wynika, że średnie zużycie wynosi zaledwie 3,75 l na 100 km. Podczas hamowania oba motory elektryczne zachowują się jak prądnice i ładują pokładowe litowo-polimerowe akumulatory. Za pomocą prądu ze zwykłego gniazdka można je w pełni naładować w dwie i pół godziny. Auto może być napędzane tylko samym półtoralitrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 161 KM lub korzystać przy przyspieszaniu z mocy wszystkich motorów jednocześnie. Zapas energii elektrycznej wystarcza jedynie na pokonanie 50 km. Do budowy użyto najnowocześniejszych materiałów. Wykorzystano także doświadczenia i rozwiązania rodem z Formuły 1. Całość natomiast opakowano w wyjątkowo rasowe kształty.
Wizja BMW
2009-09-08
7:00
Na zbliżającym się salonie we Frankfurcie obok aut, które zaraz znajdą się na liniach produkcyjnych i w sprzedaży, nie zabraknie pojazdów koncepcyjnych o bliżej nieustalonej przyszłości, ale za to zawsze robiących na zwiedzających niesamowite wrażenie.