Wnętrze nowego Porsche Taycan bez tajemnic. To auto odbierze klientów Tesli - ZDJĘCIA

2019-08-23 10:27

Porsche oficjalnie pokazuje szczegółowe zdjęcia wnętrza modelu Taycan. Pierwsze w historii w pełni elektryczne auto od Porsche jest wypchane technologią i najnowszymi rozwiązaniami, jakich żaden samochód na świecie jeszcze nie widział. To jedno z najlepszych wnętrz, jakie do tej pory zaprojektowała Grupa Volkswagena.

Wnętrze nowego Porsche Taycan jest zdominowane przez cztery ogromne wyświetlacze, w których skład wchodzi elektroniczny zestaw wskaźników, dwa ekrany systemu info-rozrywki oraz ekran do obsługi temperatury i nawiewów. Nie jest to pierwszy raz, kiedy widzimy tak dużo szkła wewnątrz kabiny, ponieważ Audi zdążyło nas do tego przyzwyczaić (ZOBACZ wnętrze Audi e-tron). Niemniej jednak jest to pierwszy raz, kiedy dotykowy ekran trafia przed fotel pasażera. Producent nie mówi o nim zbyt wiele, lecz Porsche podało, że opcjonalny czwarty ekran pozwoli skupić się kierowcy na drodze, kiedy pasażer będzie bawił się ustawieniami.

Sprawdź: Sportowe doznania i ponad 50 milionów piosenek w jednym miejscu. Porsche Taycan łączy siły z Apple Music

Skupmy się na 16,8-calowym zestawie wskaźników, który został wykrzywiony w celu zapewnienia lepszej widoczności i wygody w użytkowaniu. Zastosowano w nim także prawdziwe szkło z filtrem polaryzacyjnym, aby wyświetlane informacje zawsze były czytelne.

Wnętrze nowego Porsche Taycan

i

Autor: Porsche Wnętrze nowego Porsche Taycan

Kierowca będzie mógł wyświetlacz informacje w czterech różnych trybach - Classic, Map, Full Map oraz Pure. Tryb Classic będzie przedstawiał najistotniejsze informacje na temat jazdy, zaś dwa następne będą przedstawiać mniej lub więcej szczegółów dotyczących nawigacji. Ostatni tryb Pure będzie pokazywać jak najmniej informacji, aby nie rozpraszać kierowcy. Główny wyświetlacz otaczają dwa niewielkie dotykowe panele, które pozwalają kierowcy na szybki dostęp do ustawień świateł, zawieszenia i trybu jazdy. Tym ostatnim można będzie także sterować z poziomu małego pokrętła, które zagości w dolnej części kierownicy. Dostępnych będzie 5 trybów jazdy: Range, Normal, Sport, Sport Plus oraz przeznaczony na potrzeby każdego użytkownika Individual.

Zobacz: Debiutuje Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Taka elektryfikacja nam się podoba - GALERIA

W środkowej części deski rozdzielczej znajduje się 10,9-calowy ekran do obsługi systemu info-rozrywki. System daje możliwość kontroli głosowej po wypowiedzeniu "Hej, Porsche!". Za pomocą głosu będzie można używać aplikacji, nawigacji, telefonu czy funkcji Porsche Connect.

Przeczytaj także: Polacy namiętnie kupują auta Porsche. Padł kolejny rekord

Pod centralnym ekranem znajduje się następny dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8,4-cala, który przedstawia informacje na temat panującej w kabinie temperatury, siły nawiewów, czy jak widzimy na zdjęciach - poziomu naładowania baterii. Ponadto z jego poziomu będzie można ręcznie wpisać adres do systemu nawigacji. Gdyby komuś to wciąż było za mało, po dobraniu opcjonalnej 4-strefowej klimatyzacji, w tylnym rzędzie pojawi się piąty ekran do obsługi klimatyzacji.

Wnętrze nowego Porsche Taycan

i

Autor: Porsche Wnętrze nowego Porsche Taycan

Gdzie tu się włącza samochód i gdzie ta cała skrzynia biegów? Jeśli przyjrzyjmy się nieco dokładniej na zdjęcie zegarów, dostrzeżemy w lewym rogu przycisk do uruchamiania samochodu. To bardzo miłe ze strony niemieckich inżynierów, że nawet w aucie elektrycznym zrobili to tak, jak trzeba z nawiązaniem do historii. Z kolei z prawej strony widać niewielkich rozmiarów poziomy lewarek do zmiany przełożeń. Jest to ten sam, który producent zastosował w Porsche 911 najnowszej generacji.

Nie przegap: Marcin Gortat w nowym Porsche. To drogie i najbardziej sportowe wydanie modelu Panamera

Więcej informacji na temat najnowszego Porsche Taycan poznamy już 4 września br. podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. To właśnie wtedy niemiecki producent zaprezentuje swój pierwszy w pełni elektryczny samochód, który ma być realnym zagrożeniem dla Tesli Model S.