Honda Clarity Fuel Cell to pierwszy pojazd zasilany wodorem, w którym wszystkie elementy układu napędowego zostały umieszczone pod maską. Zabieg taki był możliwy dzięki zmniejszeniu gabarytów zespołu ogniw paliwowych o 33%, przy jednoczesnym zwiększeniu gęstości mocy o 60%, w porównaniu z podzespołami montowanymi w Hondzie FCX Clarity. Zastosowanie bardziej zwartych ogniw oraz zintegrowanego układu napędowego pozwoliło również na wygospodarowanie większej przestrzeni w 5-osobowej kabinie.
Przeczytaj: Benzyniaki i diesle do muzeum! Przyszłością jest wodór
Według oficjalnych pomiarów dokonanych przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA) w USA, Honda Clarity Fuel Cell oferuje zasięg 589 kilometrów oraz zużycie paliwa wodorowego na poziomie 28.9 km/l, co w przeliczeniu na zapotrzebowanie na benzynę odpowiada średnio 3,5 l/ 100 km. Oznacza to, że Honda Clarity gwarantuje najlepszy zasięg wśród wszystkich dostępnych na rynku USA modeli bez silnika spalinowego, w tym m.in. wśród modeli z napędem wodorowym oraz całkowicie elektrycznym.
W Europie model Clarity Fuel Cell dostępny będzie na wybranych rynkach, w ramach programu HyFIVE, którego celem jest promocja potencjału, wykorzystania i rozwoju infrastruktury do tankowania pojazdów z napędem wodorowym. Wspólnie z partnerami branżowymi, Honda chce poznawać rzeczywiste doświadczenia użytkowników pojazdów z napędem wodorowym i dedykowanych im stacji tankowania. Pierwsze egzemplarze modelu Clarity Fuel Cell pojawią się na Starym Kontynencie pod koniec 2016 roku.