Honda Clarity Fuel Cell to pierwszy na świecie sedan zasilany wodorem, który mieści pod maską zarówno stos ogniw paliwowych, jak i układ napędowy, zapewniając jednocześnie przestronne wnętrze dla pięciu osób. W najnowszym teście amerykańskiej agencji ochrony środowiska EPA (US Environment Protection Agency), model Clarity Fuel Cell uzyskał zasięg 589 kilometrów (366 mil) i jest to najlepszy wynik wśród wszystkich zeroemisyjnych samochodów oferowanych na rynku.
Thomas Brachmann, główny inżynier projektu w dziale badań i rozwoju Hondy oraz lider projektu Clarity Fuel Cell w Europie, powiedział: "Honda od zawsze była jednym z liderów w pracach nad wodorowymi ogniwami paliwowymi. Obecnie firma bazuje na ponad trzydziestoletnim doświadczeniu badawczo-rozwojowym w tym zakresie. Dostarczenie tych samochodów do Europy oraz udział Hondy w projekcie HyFIVE to kolejny krok w kierunku realizacji wizji Hondy dotyczącej pełnej komercjalizacji tego rozwiązania."
Przeczytaj: Benzyniaki i diesle do muzeum! Przyszłością jest wodór
Projekt HyFIVE ma na celu promocję samochodów zasilanych wodorem oraz rozwinięcie infrastruktury dla tych pojazdów w Europie. Po zakończeniu fazy wprowadzania samochodów na rynek, w rękach prywatnych i firmowych klientów z Austrii, Danii, Niemiec, Włoch, Szwecji i Wielkiej Brytanii znajdzie się łącznie 185 egzemplarzy aut z napędem na ogniwa paliwowe, dostarczonych przez pięciu producentów.
Model Clarity Fuel Cell jest szczytowym osiągnięciem inżynierów Hondy, odzwierciedlającym deklarację firmy sformułowaną ostatnio przez prezydenta tej firmy, Takahiro Hachigo, iż – do roku 2030 – dwie trzecie światowego wolumenu sprzedaży będą stanowiły samochody z napędem elektrycznym.