Seria specjalna Renault Clio R.S. Trophy 220 EDC gwarantuje nie tylko świetne osiągi, ale też niesamowite właściwości jezdne. Turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 Turbo został wzmocniony z siły 200 KM, do mocy 220 KM (przy 6050 obr/min) i 260 Nm. Dodatkowo dzięki funkcji "oveboost" maksymalny moment obrotowy może chwilowo wzrosnąć do 280 Nm. Dodatkowo charakterystyka zautomatyzowanej skrzyni biegów EDC z łopatkami pod kierownicą, została przestrojona z myślą o lepszym wykorzystaniu zakresu trybu "sport".
Sprawdź też: Renault prezentuje nowy silnik 1.6 dCi Twin Turbo
W porównaniu z seryjnym Clio R.S. samochód posiada sztywniejsze zawieszenie, obniżone dodatkowo o -20 mm z przodu i -10 mm z tyłu. W nadkola wstawiono indywidualne 18-calowe obręcze kół w kolorze srebrno-czarnym, obute w wyczynowe opony Michelin Pilot Super Sport, w rozmiarze 205/40 R18.
W kabinie znajdują się sportowe fotele kubełkowe, a opcjonalnie można zamówić fotele podgrzewane ze zintegrowanymi zagłówkami i skórzaną tapicerką. Na wyposażeniu znajduje się system Renault R-Link z 7-calowym ekranem dotykowym i nawigacją TomTom. Fabryczny jest też system Renault R-Sound Effect z radioodtwarzaczem i przestrzennym dźwiękiem 3D Sound by Arkamys.
Auto można zamówić tylko w kilku określonych kolorach. Są to: Biel Alpejska, Żólty Sirius, Mroźna Biel, Czerwony Flamme, Głęboka Czerń. Jest jeszcze Mroźna Biel o wykończeniu matowym (dostępna w połączeniu z czarnym lśniącym dachem). Startowa cena hot-hatcha to 96 900 zł.